حمله پهپادی ترکیه به کوبانی با چراغ سبز آمریکا و روسیه صورت گرفت

سرویس جهان- مت برومفیلد معتقد است حمله پهپادی روز گذشته ترکیه به شهر کوبانی در سوریه، با چراغ سبز مسکو و واشنگتن صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه روز گذشته شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه را هدف حملات پهپادهای خود قرار داد که بر اثر این حملات دو تن کشته و 7 نفر مجروح شدند. ترکیه ماه اکتبر نیز حملات هوایی در این شهر انجام داد.

با این حال نه روسیه و نه آمریکا که در توافقهای آتش بس اکتبر 2019 ترکیه را ملزوم به رعایت آتش بس کرده اند واکنشی نسبت به این حملات نداشته اند.

مت برومفیلد، روزنامه نگار و یکی از بنیانگذاران مرکز اطلاعات روژا که به تحقیق درباره وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می پردازد، روسیه و آمریکا را عامل اصلی این حملات دانسته است.

برومفیلد که به گفته خودش، به دلیل گزارشگری در مورد وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به مدت 10 سال از ورود به منطقه شنگن اروپا منع شده و به مدت 2 ماه در یونان زندانی شد، در پیامی توییتری نوشت: حملات ترکیه به کوبانی با تایید کامل آمریکا و روسیه صورت گرفت. این حملات باعث ایجاد وحشت و بی ثباتی در آستانه جشن های سال نو میلادی در مناطق شمال و شمال شرق سوریه شده است.

مقامات دولت جو بایدن در ماه های اخیر از کردهای سوریه و دولت ترکیه خواسته اند به توافق آتش بس 2019 پایبند باشند اما ترکیه از سال گذشته حملات هوایی زیادی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده و شورشیان تحت حمایت خود را به حملات زمینی علیه نیروهای کرد سوریه ترغیب کرده است.

کد خبر 24138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha