باید از ظرفیت‌های رسانه‌ها در ساختن یک جامعه سالم استفاده کنیم

سرویس کرمانشاه _ افشین کریمی گفت: در دنیای امروز رسانه‌ها از یک گستردگی بسیاری برخوردار شده‌اند و باید از ظرفیت آن‌ها در ساختن یک جامعه سالم و معتقد به اصالت ها و ارزش‌ها استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در نشست شورای فرهنگی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در گذشته تنها رسانه‌های مکتوب با اثرگذاری مشخص وجود داشتند ولی امروزه با کمک گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی هر شهروند تبدیل به یک رسانه و تریبون شده که می‌تواند خبرهای مورد نظر خود را در لحظه منتشر کند.

وی یادآور شد: در واقع امروز همه شهروندان تریبون دارند و می توانند و پیرامون مسائل مختلف اظهار نظر کنند.

معاون استاندار بزرگ نمایی‌های هیجانی و کاذب در طرح مسائل و مشکلات را یکی آسیب های جامعه امروز ایران برشمرد و گفت: برخی نمایندگان با حضور در یک روستا به گونه‌ای از محرومیت‌ها حرف می زنند که انگار تا پیش از ورود ایشان هیچ کاری برای آن مردم انجام نشده است.

کریمی عنوان کرد:این حرف‌ها به سرعت و از طریق فضای مجازی همه جا پخش می شود و شبکه‌های مخالف نظام هم آن را به عنوان سندی از ناکارآمدی و وضعیت خدمات رسانی به مردم به تصویر می کشند.

وی بخش دیگری را آسیب های جامعه را به حوزه تضعیف باورهای دینی مربوط دانست و عنوان کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها مغرضانه بخش کوچکی از سخنان مسئولین و یا کسانی که قرابت‌هایی با نظام دارند را به شکل گزینشی پخش می‌کنند تا به باورهای جوانان لطمه بزنند که برای خنثی کردن این مسائل کار فرهنگی انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: نقش گروه‌های مرجع و اثرگذار مانند خانواده، مدرسه و ... در جامعه پذیری کودکان و نوجوانان بسیار کمرنگ شده و امروزه حجم وسیعی از اطلاعات متناقض به این نسل آینده ساز القاء می شود که باعث لطمه خوردن هویت ملی و دینی و ایجاد بی تفاوت در آن‌ها شده است.

وی تاکید کرد: باید اجاز بدهیم جامعه ما به سمت پرسشگری در حوزه های مختلف گام بردارد و با پاسخ‌های مستدل و عقلانی و همراه با احترام به شبهات، آن‌ها را اقناع کنیم.

کریمی تاکید کرد: باید فرهنگ گفتگو و منطق را در جامعه ترویج کنیم و از عصبیت و گفتار خشن پرهیز کنیم تا جامعه پذیرای سخن ما باشد.

کد خبر 23947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha