محکومیت مدیران سه واحد تولیدی در ایلام به شش ماه حبس تعلیقی

سرویس ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سه واحد تولید کننده تیرچه و بلوک در شهرستان لومار به جرم تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهناز همتی ضمن اعلام این خبر افزود: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحدهای تولیدی به علت عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و مدیران آنها به شش ماه حبس تعلیقی و گذراندن ۷ دوره آموزشی استانداردسازی محکوم شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه این احکام در راستای اجرای مواد قانونی و شکایت این اداره کل، توسط دادگاه کیفری صادر شده است، یادآور شد: محکومیت این واحدهای تولیدی به دلیل جعل نشان استاندارد و تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد بوده است و امیدواریم مدیران واحدهای تولیدی با گذراندن دوره های آموزشی لازم، استانداردهای لازم را در زمینه تولید فرآورده ها رعایت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین یک واحد تولیدی بسته بندی در ایلام به دلیل جعل علامت استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد به مراجع قضایی جهت صدور حکم معرفی شد.

همتی تاکید کرد: حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست.

مدیرکل استاندارد ایلام از شهروندان خواست تا هرگونه موارد غیر کیفی و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

کد خبر 23733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha