نقش پیش برندگی و راهبری حوزه و دانشگاه برای توسعه کشور

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه نقش راهبری و پیش برنده در جامعه به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار یادآور شد: علم و معنویت به سان دو بال برای پرواز دست به دست هم می دهند تا هم آسایش و هم آرامش و سعادت ابدی انسان تامین شود، دشمنان به خوبی فهمیدند اگر مسلمانان به این گذشته علمی خود برگردند و با پیشینه ای که دارند، وحدتی بین حوزه و دانشگاه و آورده های آنان برای رسیدن به هدف واحد ایجاد شود، می توانند بر دنیا سیادت کنند.

وی افزود: لذا دشمنان تلاش کردند بین این دو قشری که نقش راهبری و پیش برنده را جامعه به عهده دارند، تفرقه ایجاد کنند و دشمن همدیگر قرار دهند تا انرژی ها و توانمندی های همدیگر را خنثی کنند.

کریمی تبار گفت: شهید مفتح شهید دانش، شهید وحدت حوزه و دانشگاه و پل ارتباطی بین این دو مرکز علمی است، حضرت امام راحل در جلد ششم صحیفه آن حضرت، می فرمایند که بزرگترین پیروزی را آشتی بین دانشگاه و مدارس علمیه می بینیم و فرمودند که فرزندان بسیجی در این دو مرکز «دانشگاه و حوزه» خواستار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند، امام راحل بر وحدت و حوزه و دانشگاه تاکید کردند و این به معنای این است که تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند همه باید بدانند که مشکلات کشور جز با کار جهادی و انقلابی حل نخواهد شد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، رسیدن به قله های علم را مورد تاکید قرار دادند و با روند رو به رشدی که وجود دارد، سیادت علمی کشور را در آینده ممکن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه و برای حل کردن مشکلات باید در تولید علم بر مبنای نیازی که جامعه دارد تلاش کنیم، ابراز کرد: لازم است برای این کار اهمیت جایگاه حوزه و دانشگاه مورد تاکید قرار گیرد که نقش پیش برندگی می توانند داشته باشند، حوزه و دانشگاه، نقش مرجعیت دارند، اگر این نقش آفرینی کم رنگ شود، افرادی به عنوان به نقش آفرین در جایگاه آنان حضور پیدا می کنند که احساسات جوانان و جامعه را به دنبال می کشانند.

کد خبر 23670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha