شروط مقتدی صدر برای مشارکت جریانات بازنده در انتخابات در کابینه آتی این کشور

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مقتدی صدر رهبر جریان صدر با درخواست از جریانات بازنده در انتخابات پارلمانی عراق پذیرش شکست و خودداری از مانع تراشی در مسیر دمکراتیک این کشور، برای حضور آنها در کابینه آتی عراق شروطی تعیین کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از الجزیره، مقتدی صدر روز پنجشنبە در یک کنفرانس خبری در شهر نجف اشرف اعلام کرد همچنان بر تشکیل دولت اکثریت میهنی و مخالفت با تشکیل دولت ائتلافی تأکید دارد و تنها گزینه را وجود یک دولت اکثریت میهنی یا یک مجموعه اپوزیسیون میهنی می داند.

صدر خطاب به جریانات سیاسی بازنده در انتخابات ماه گذشته عراق گفت: نباید شکست شما، مقدمه ای برای پایان دادن به روند دمکراتیک در کشور باشد.

جریان صدر در انتخابات پارلمانی زودهنگام ماه گذشته از مجموع 329 کرسی مجلس عراق، بیش از 70 کرسی به دست آورده است و در مقابل شمار کرسی های ائتلاف فتح از 48 کرسی در انتخابات سال 2018 به 15 کرسی در انتخابات سال جاری کاهش یافته است.

مقتدی صدر خطاب به بازندگان در انتخابات پارلمانی ماه گذشته عراق گفت: اقدامات کنونی شما، باعث نابودی تاریخ تان و دور شدن هرچه بیشتر مردم از شما خواهد شد و در صورتی که تمایل به تشکیل دولت دارید عناصر متهم به فسادتان را مورد پیگرد قرار داده و برای کشف حقایق تحویل دستگاه قضایی دهید. همچنین حشد شعبی را از افراد "غیر منضبط" پاکسازی کنید.

مقتدی صدر برای مشارکت جریانات بازنده در انتخابات در روند تشکیل کابینه جدید عراق پنج شرط تعیین کرد که مهم ترین آنها منحل شدن کلیه گروههای مسلح و "پاکسازی حشد شعبی از نیروهای غیر منضبط" است.

مقتدی صدر همچنین از جریانات مسلح غیر دولتی خواست سلاح هایشان را به دولت تحویل دهند.

کد خبر 21561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha