تعطیلی ٢ ساله کتابخانه برتر آذربایجان غربی /هیئت امنای مسجد کوتاه نمی آیند!

سرویس آذربایجان غربی- کتابخانه عمومی قائم ارومیه، به دلیل ادعای مالکیت هیئت امنای مسجد، از دو سال پیش تا کنون تعطیل شده است در حالیکه رییس اداره اوقاف ارومیه مدعی شده بود این تعطیلی موقت خواهد بود!

به گزارش خبرنگارکردپرس، کتابخانه مسجد قائم ارومیه به عنوان کتابخانه برتر استان آذربایجان غربی ، از ٢ سال پیش تا کنون تعطیل شده و مسئولان فرهنگی شهر تا کنون اقدامی در راستای بازگشایی این کتابخانه انجام نداده اند.

بحث بر سر مالکیت است و این مسئله موجب شده تا کتابخانه برتر استان در مجاورت مسجد قائم ارومیه با ٦٠٠عضو فعال با پافشاری هیات امنای مسجدی به همین نام تعطیل شود.

رییس اداره اوقاف ارومیه دو سال پیش و در زمان تعطیلی کتابخانه گفته بود: «هیات امنای مسجد نگران مالکیت و حریم مسجد هستند و به همین جهت کتابخانه موقتا تعطیل شده است». اما این تعطیلی موقت، ٢ سال به درازا کشید.

اخیرا مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ضمن تایید این خبر گفت: تعطیلی این کتابخانه عمومی به دلیل ادعای مالکیت هیئت امنای مسجد، صورت گرفته و همچنان خدمات در آن ارائه نمی‌شود.

سال ٩٨ هیات امنای مسجد قائم طرح مالکیت کتابخانه عمومی قائم ارومیه، را مطرح کردند و در همان سال ٣ بار باعث بسته شدن کتابخانه شدند و هر با با وساطت مسئولان بازگشایی می شد، تا اینکه در دی ماه ٩٨ کتابخانه به کلی بسته شد.

اکنون دوستداران کتاب در ارومیه ٢ سال است که در آتش اختلاف نظر در مورد مالکیت این کتابخانه بین اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف می سوزند و هئیت امنای مسجد هم قصد کوتاه آمدن ندارند.

در این دو سال اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدام خاصی انجام نداده و سرنوشت کتابخانه برتر استان در ابهام قرار دارد.

کد خبر 21470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha