ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و سلامت ایلام

سرویس ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس، از این استان به عنوان قطب گردشگری مذهبی و سلامت یاد کرد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به ظرفیت‌های آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی اکبر بسطامی با اشاره به ضرورت تقویت تعامل با کشور عراق، عنوان کرد: با توجه به اینکه ایلام در مسیر اصلی عتبات عالیات قرار دارد و مرز مهران دروازه ورود به این بخش است و از نظر مذهبی نیز پیوست‌های فرهنگی مشترک زیادی با عراق دارد، همچنین مهران مشهد شهیدان بوده و جای جای آن و دهلران و نقاط مختلف ایلام یادمان شهیدان گرانقدر ایران است، ایلام می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری مذهبی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید از امتزاج این نگاهی که مبتنی بر تعلق خاطر به عتبات عالیات و زیارت ائمه اطهار(ع) بوده و حفظ یادمان‌های شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان این فرهنگ را به جوانان و نسل‌های آینده گسیل داد.

بسطامی افزود: ایلام قطب مناسب گردشگری مبتنی بر ترویج مسائل مذهبی و آموزه‌های دینی است که در این راستا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قول داد در طول فعالیتش در این وزارتخانه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

او گفت: در سفر وزیر میراث فرهنگی بر ضرورت ایجاد المان‌های شهدا در این منطقه برای تبیین جایگاه آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است ایلام بیش از ۳ هزار سال قدمت فرهنگی و اجتماعی دارد که در این راستا می‌توان از ظرفیت شهرک‌ها و روستاهایی که بناهای آنها مربوط به ۳ هزار سال گذشته بوده و از جمله مفاخر تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شوند در جهت ارتقا صنعت گردشگری در این منطقه بهره‌مند شد.

وی، در بیان نحوه رونق گردشگری سلامت در این استان، تاکید کرد: ایلام به دلیل بهره‌مندی از ظرفیت بکر مناطق جنگلی و کوهستانی و رویش گیاهان دارویی ارزشمند می‌تواند به عنوان قطب گردشگری سلامت نیز مورد توجه قرار گیرد.

بسطامی تاکید کرد: همچنین در جهت تعامل بیشتر مردم ایلام با کشور همسایه می‌توان به عنوان امن‌ترین و سهل الوصول‌ترین منطقه ایلام باید مورد توجه مسئولان به ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بگیرد.

کد خبر 18137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha