استقبال کردهای سوریه از مشارکت واشنگتن و مسکو در مذاکرات احتمالی با دمشق

سرویس جهان- نماینده شورای دموکراتیک سوریه در آمریکا می گوید کردهای سوریه از مشارکت آمریکا و روسیه در مذاکرات احتمالی اداره خودگردان کردی با دولت مرکزی سوریه استقبال می کنند.

به گزارش کردپرس، سینم محمد، نماینده شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در واشنگتن، از توقف مذاکرات میان کردها و دولت مرکزی سوریه خبر داده است.

سینم محمد به هفته نامه نیوزویک گفت: شورای دموکراتیک سوریه در حال حاضر هیچ مذاکره ای با دمشق ندارد. شورای دموکراتیک مخالفتی با مذاکره با دمشق ندارد اما باید هدف هر دو از مذاکره احتمالی رسیدن به حل سیاسی بحران در سوریه باشد.

روسیه از مذاکره کردها با دولت مرکزی سوریه حمایت کرده است اما دولت آمریکا، در بهترین حالت سکوت اختیار کرده است. سینم محمد می گوید شورای دموکراتیک سوریه – که امور سیاسی اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه را دنبال می کند- از دیپلماسی روسها و آمریکاییها در رسیدن به حل نهایی بحران در سوریه و برقراری صلح پایدار در این کشور استقبال می کند چرا که این مسئله می تواند به روند صلح در سوریه کمک کند.

سینم محمد درباره احتمال خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به دنبال خروج نیروهای این کشور از افغانستان و تعیین جدول زمانی برای خروج از عراق افزود: این مسئله می تواند منجر به ایجاد خلاء امنیتی در شمال سوریه و بازگشت داعش شود.

نماینده اداره خودگردان شمال سوریه در آمریکا گفت: همکاری های امنیتی میان نیروهای آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه به صورت روزانه ادامه دارد اما در صورت خروج نیروهای آمریکا که نقش مهمی در پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه دارند، خلاء سیاسی و امنیتی ایجاد می شود که هم به ضرر اداره خودگردان و هم به ضرر منافع آمریکاست.

کد خبر 14929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha