جان همه کردها در خطر است/ترکیه از موضوع پناهجویان برای ساکت کردن نهادهای بین المللی استفاده می کند

سرویس ترکیه - سخنگوی (PDK-Bakur) با اشاره به این که جان کردها در ترکیه در خطر است گفت که کردها باید فکری اساسی برای این موضوع بکنند.

به گزارش کردپرس، هشیار اوز آلپ سخنگوی حزب دموکرات کردستان - باکور (PDK-Bakur)، در واکنش به قتل عام خانواده کرد ساکن قونیه گفت که این حادثه یک حمله نژادپرستانه بوده است و جان هیچ کردی در امان نیست. و ترکیه از موضوع پناهجویان برای ساکت کردن نهادهای بین المللی سوء استفاده می کند.

هشیار اوز آلپ در گفتگو با خبرنگار روداو گفت: «ما پیش از این نیز به نژادپرستانه بودن این حوادث اشاره کرده بودیم. این اتفاقات چیزی خارج از سیستم استعماری حکومت ترکیه نیست. ما نمی توانیم این دو را از هم جدا کنیم. این یک اتفاق معمولی در جامعه نیست. وقتی حمله کنندگان فریاد می زنند که اجازه نمی دهیم هیچ کردی در اینجا زندگی کند، یعنی حکومت ترکیه کشوری استعمارگر است که به کردها اجازه دفاع از خود را نمی دهد.»

او با اشاره به این که این کشتار، یک اتفاق ساده نژادپرستانه نیست، گفت: «کردها باید یک تصمیم اساسی بگیرند. باید با خودشان تصمیم بگیرند که یا ما با ترک ها زندگی می کنیم، یا این که از زیر یوغ سلطه ترک ها خارج می شویم. اساسی ترین حق بشر، حق زیستن است. کردها به عنوان یک نهاد، حزب و سازمان، باید طرفدار استقلال باشند.»

اوز آلپ با انتقاد از سکوت نهادهای بین المللی گفت: «ما به عنوان PDK-Bakur قاعدتا انتظار نداریم سیستم قضائی ترکیه به این موارد عادلانه رسیدگی کند. به همین دلیل نهادهای بین المللی را دعوت می کنیم تا سکوت خود را بشکنند. سال ها است که از حقوق بشر حرف می زنند. اما وقتی حق کردها تضییع می شود، صدایشان در نمی آید زیرا منافعشان به خطر می افتد. باید به آنها بگوییم که این وضعیت دیگر نمی تواند ادامه پیدا کند. برای این که حکومت ترکیه پناهجویان را به کشورهای آنها نفرستد، هر بلایی را که بر سر کردها می آورد نادیده می گیرند.»

او در آخر گفت که به عنوان PDK-Bakur هر کجا که منافع کردها در خطر باشد، آنجا خواهند بود.

کد خبر 14464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha