نظامیان ترکیه با شکنجه و تهدید به تجاوز ما را مجبور به اعتراف دروغین کردند

سرویس ترکیه - بر اساس گزارش وکلا غیر نظامیان عفرینی با زور و خشونت و تهدید به تجاوز مجبور به اعتراف اجباری شده اند.

به گزارش کردپرس، انجمن حمایت و همیاری بازداشت شدگان و محکومان چوکوروا (Çukurova TUAY-DER) در تحقیقاتی که درباره شهروندان غیر نظامی اهل عفرین که به ترکیه منتقل شده و در آنجا زندانی شده اند انجام داده، به شکنجه و ضرب و شتم این افراد از سوی نظامیان ترکیه برای اعتراف گیری پی برده است.

بنا بر گزارش بین النهرین، وکلای این انجمن در ملاقات و مصاحبه هایی که با 11 نفر از افراد غیر نظامی بازداشت شده در عفرین داشتند گزارشی درباره شکنجه این افراد تهیه کردند.

وکلای انجمن در 15 ژوئن با ادریس مصطفی و مسعود کلکاوی دو شهروند اهل عفرین که در زندان ختای در بند بودند دیدار کرده و جزئیات این شکنجه ها را جویا شدند. بر اساس این گزارش هر دوی این افراد در عفرین توسط ارتش آزاد سوریه (FSA) تحت نظارت حکومت ترکیه دستگیر شده و به ترکیه منتقل شده اند. ادریس مصطفی یکی از غیر نظامیان عفرین به همراه 10 فرد غیر نظامی دیگر که بیشتر آنها با یکدیگر نسبت خویشاوندی دارند و اهل یک روستا هستند نزدیک به سه سال پیش توسط نیروهای FSA به بهانه عضویت آنها در یگان های مدافع خلق (YPG) دستگیر شده و به مدت 12 روز تحت شکنجه قرار گرفته اند. نظامیان ترکیه این افراد را ساعت ها وارونه از سقف آویزان کرده و از آنها خواسته اند تا اعتراف کنند که عضو YPG هستند، در غیر این صورت به خانواده های آنها تجاوز خواهد شد. این افراد مجبور شده اند برگه هایی را امضا کنند که اصلا نمی دانند در آنها چه نوشته شده و ماجرایشان چیست. دادگاه 1 سال و 3 ماه به طول انجامیده و این افراد به حبس ابد محکوم شده اند.

در این دادگاه «رزگار کُردی» به دلیل شکنجه ها به عضویت در YPG و کشتن سربازان ترک اعتراف کرده است به همین دلیل به سه بار اشد مجازات یعنی حبس ابد محکوم شده است.

رشید ماهو، چنگیز مصطفی، ادریس مصطفی، مسعود مجید کلکاوی، فراز کلکاوی، حسین کلکاوی، احمد ماهو، ابیش ماهو، رمضان حنیف ماهو، محمد جعفر، و رزان بهجت احمد شهروندان غیر نظامی کرد هستند که در روستایی در عفرین دستگیر شده اند و رسانه های حکومتی ترکیه این جریان را با خبر «عملیات ویژه» منتشر کرده اند. این افراد در 3 سپتامبر 2018 در عفرین دستگیر شده و پس از روزها شکنجه به افراد سازمان اطلاعات ترکیه (میت) تحویل داده شده اند. این غیر نظامیان کُرد در 12 دسامبر 2019 در دادگاه کیفری 2 ختای به جرم عضویت در سازمان تروریستی و قتل عمد و از بین بردن یکپارچگی دولت ترکیه، به سه بار حبس ابد محکوم شده اند.

این افراد حتی اجازه تماس تلفنی یا ارسال نامه برای خانواده های خود را ندارند.

کد خبر 12156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha