۶۰۹ میلیارد تومان اعتبارات توازن ملی به آذربایجان غربی اختصاص یافت

سرویس آذربايجان غربي-در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی پس از ارائه عملکرد مالی سال گذشته استان و تشریح وضعیت منابع و مصارف بودجه و جایگاه استان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۶۰۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات توازن ملی به پروژه مهم ملی استان اختصاص یافت.

به گزارش کردپرس، به نقل از استانداری؛ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی مبلغ ۶۰۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات توازن ملی به پروژه مهم ملی استان اختصاص یافت که آب‌رسانی به شهرها، ایجاد تأسیسات فاضلاب، احداث و تکمیل بیمارستانها، احداث و تکمیل راه‌های اصلی و تکمیل شبکه‌های آبیاری در شهرستان‌های ۱۷ گانه استان از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.

همچنین حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مابین ۳۱ فصل عمرانی استان توزیع و تصویب شد. در این ارتباط فصول حمل‌ونقل، آموزش و پرورش، توسعه و خدمات عمران شهری و روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن و ورزش و تفریحات بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

در این بخش تأکید شد حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به‌ویژه در بخش محرومیت‌زدایی در روستاها و حاشیه شهرها در جلسات آتی شورا توزیع خواهد شد.

اعتبار عمرانی توزیع‌شده بین فصول مختلف مابین شهرستان‌های ۱۷ گانه استان نیز بر مبنای توسعه متوازن و رفع شکاف توسعه‌ای شهرستان‌ها از میانگین شاخص‌های استان و کشور مورد تصویب قرار گرفت.اعتبارات مصوب شهرستان‌ها به کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان ارسال خواهد شد تا پروژه‌های هر شهرستان مشخص شود.

مبلغ ۸۰۰ میلیارد‌ تومان از اعتبارات هزینه‌ای استان برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نیز تأمین سایر هزینه‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی استانی مورد تصویب قرار گرفت. یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان نیز به طرح‌های پژوهشی اختصاص یافت که عناوین این طرح‌ها در کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری به تصویب خواهد رسید.

در پایان مصوبات کارگروه‌های زیربنایی و اشتغال نیز در این جلسه طرح و به تصویب شورا رسید.

کد خبر 11436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha