گردشگری از پتانسیل های مهم استان ایلام برای توسعه است

سرویس ایلام - استاندار ایلام با عنوان اینکه تولید مهم ترین رکن توسعه در هر کشور به حساب می آید گفت: هدف ما این است که در استان ایلام با مانع زدایی ها از پیش روی فرایند تولید گامهای مهمی در زمینه رونق تولید و اشتغال در این استان برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد نوذری در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام که با حضور مدیران برخی دستگاههای اجرایی استان برگزار شد با بیان اینکه در زمینه تولید ، توسعه مشاغل خانگی نقش بسیار مهمی دارند تصریح کرد:امروزه در بیشتر کشورهای جهان بر روی مقوله مشاغل خانگی تمرکز بیشتری صورت می گیرد و با سرمایه گذاری در این زمینه اقتصاد این کشورها به شکوفایی رسیده است.
وی همچنین گردشگری را یکی از مهم ترین پتانسیل های استان ایلام در زمینه توسعه عنوان کرد و گفت: در این زمینه در استان ایلام ظرفیت های بسیار مهمی وجود دارد و با اینکه در دو سال اخیر کرونا ضررهای بسیاری به صنعت گردشگری در کشور و استان ایلام وارد کرده است با این حال انتظار می رود گامهای بلندتری در زمینه توسعه گردشگری در استان ایلام برداشته شود .
استاندار ایلام تصریح کرد: متاسفانه بحران کرونا در دو سال اخیر وضعیت اقتصادی جهان و همچنین صنعت گردشگری کشورها را برهم زده و مختل کرده است اما انتظار می رود با فراگیر شدن تزریق واکسن کرونا اثرات این بحران در جهان روز به روز کمتر شده و روند توسعه بار دیگر از سر گرفته شود.
نوذری با اشاره به عملکرد حوزه کارآفرینی کمیته امداد به عنوان یک دستگاه موفق در حوزه کارآفرینی گفت: ایجاد بیش از 5 هزار و 700 شغل برای نیازمندان استان در سال گذشته توسط این نهاد و جذب 99 درصدی اعتبارات این نهاد قابل تقدیر و ستایش است.
وی ادامه داد : از آنجایی که بانکهای عامل استان نقش مهمی در تحقق برنامه های اشتغال زایی کمیته امداد و دیگر دستگاههای متولی اشتغال دارند انتظار داریم این بانکها امسال همچنان همکاری لازم را داشته باشند و از کمیته امداد که بیشترین طرحهای اشتغال زایی را ایجاد کرده است انتظار داریم که این نظارتها همانند سالهای گذشته استمرار داشته باشند و بیشترین تأثیرگذاری را در کارآفرینی داشته باشند.
در پایان این نشت از مدیران برخی بانکها و دستگاههای اجرایی استان ایلام که نقش برجسته ای در زمینه تولید و ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد در این استان در سال گذشته داشته اند با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 10439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha