یک چوپان و یک کولبر کُرد اهل حکاری توسط نظامیان ترکیه مجروح شدند

سرویس ترکیه - دو شهروند کُرد در مناطق مرزی حکاری هدف گلوله سربازان ترکیه قرار گرفته و مجروح شدند.

به گزارش کردپرس، روز گذشته یک چوپان کُرد به نام شهاب شندُل که در مراتع حکاری به دنبال حیوان گم شده اش می گشت، و جلیل اِکینجی یک کولبر کُرد، که برادر او نیز سال گذشته توسط سربازان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شلیک گلوله از طرف سربازان ترکیه مجروح شدند.

بر اساس گزارش گازته دیوار، این حادثه دیروز در حوالی روستای «چمکورک» (درین دره) منطقه «حاجی بی» حکاری رخ داده است. با این همه سربازان اعلام کرده اند که اینجا نقطه صفر مرزی بوده است.

در این حادثه شهاب از ناحیه دست و جلیل از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله واقع شدند. آنها مدت زیادی منتظر کمک ماندند. سرانجام توسط افراد محلی به بیمارستانی در آن سوی مرز در اقلیم کردستان منتقل شدند.

سعید دده نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار فیلم این دو مجروح در صفحه توئیتر خود، نوشت: «دقیقا در همان منطقه ای که سال پیش رشات برادر جلیل اکینجی را زده بودند، جلیل را هم زدند. باز هم دو جوان غیر نظامی و غیر مسلح در مرز هدف تیراندازی سربازان شما قرار گرفته اند. مطابق کدام قانون رفتار می کنید؟ حق حیات چه می شود؟»

بنا بر اظهارات سعید دده، جلیل و شهاب ساعت ها زخمی روی زمین مانده اند و سربازان به آنها کمک نکرده اند. همچنین سربازان دو اسب شهاب و جلیل را با شلیک گلوله کشته اند.

کد خبر 10106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha