شناسایی روزانه ۳۰ مورد کرونا مثبت در پیرانشهر/٩٠ درصد کادر درمان واکسینه شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر گفت: از آغاز توزیع واکسن در شهرستان پیرانشهر حدود 90 درصد کارکنان حوزه بهداشت و درمان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

مجید کاسیان زاده، ضمن اعلام این موضوع در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: با تلاش های صورت گرفته و بر اساس طرح اولویت بندی تزریق واکسن کرونا در شهرستان پیرانشهر تا کنون ۹۰ درصد کارکنان بیمارستان در مقابل ویروس واکسینه شده اند و ۱۰ درصد باقی مانده نیز بعلت اینکه در طول یک ماه اخیر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند هنوز واکسن دریافت نکرده اند که به محض فراهم شدن شرایط واکسینه کردن این افراد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه پیرانشهر در روزهای اخیر به وضعیت قرمز کرونایی تبدیل شد که ادامه این روند موجب نگرانی کادر درمان شده است لذا توصیه می شود که مردم و شهروندان همانند قبل با حساسیت بیشتری نسبت به ویروس کرونا برخورد داشته باشند چرا که این ویروس شوخی بردار نیست بویژه اینکه نوع جدید انگلیسی آن قدرت سرایت بیشتری نسبت به نوع چینی آن دارد و می تواند در زمان کمتری افراد بیشتری را درگیر کند.

کاسیان زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که هم اکنون ۱۰۰ کپسول اکسیژن بصورت دائمی و روزانه در بیمارستان موجود است، عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته دستگاه اکسیژن ساز دوم با ظرفیت 600 لیتر مکعب و پوشش دادن 60 بیمار بدحال کرونایی هم اکنون در بیمارستان امام خمینی پیرانشهر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه 300 متر مکعبی هم که از قبل در بیمارستان وجود داشت، اکنون بیمارستان امام خمینی پیرانشهر در شرایط حاد بیماری، ظرفیت پذیرش 90 بیمار کرونایی از نظر تأمین اکسیژن را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر با بیان این موضوع که تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشود نمی توانیم ماسک را دور بیاندازیم لذا تا آن زمان مجبور به رعایت بسیاری از موارد و نکات بهداشتی هستیم؛ اظهار داشت: متأسفانه علی رغم هشدارهای فراوان برخی از مردم همچنان معتقد به استفاده از ماسک نیستند و می توان گفت که از نظر میزان استفاده از ماسک زیر 10 درصد هستیم لذا انتظار داریم که اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر مردم توسط مسئولان مربوطه جدی تر باشد.

کاسیان زاده اضافه کرد: از ابتدای شروع بیماری تا کنون بیش از 19 هزار و 444 مورد تست کرونا در پیرانشهر انجام شده است که از این نظر در مقایسه با سایر شهرستان های استان در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان پیرانشهر یک شهر مرزی و پرجمعیت می باشد روزانه ۲۰۰ مورد تست کرونا انجام می شود همین مورد باعث می شود که شناسایی بیماران کرونایی نیز بیشتر شود لذا در راستای کاهش بیماری انتظار جدی و بیشتری از فرماندار، مسئولین دادگستری و نیروهایی نظامی و انتظامی داریم که برای برخورد با افرادی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند؛ جدی تر عمل کنند.

این مسئول پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای بیماری کرونا در پیرانشهر تا کنون ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در پیرانشهر شناسایی شده اند که از جمع این آمار تا کنون ۱۳۷ بیمار جان خود را از دست داده اند و هم اکنون نیز ۱۲ بیمار کرونا مثبت و ۹ بیمار مشکوک به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.

کاسیان زاده یادآور شد؛ روزانه ۳۰ مورد مثبت کرونا در پیرانشهر شناسایی می شوند همچنین در طول یک هفته اخیر ۲۰۱ مورد مثبت کرونا در پیرانشهر ثبت شده است که از هر ۷ بیمار مراجعه کننده ۱ نفر در بیمارستان بستری می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر در خاتمه عنوان کرد: واکسیناسیون بر اساس اولویت بندی ادامه پیدا خواهد کرد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی دو روز آتی کلیه پارکبانان و کارکنان غسالخانه واکسن دریافت خواهند کرد.

کد خبر 7862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha