بی توجهی غرب به وضعیت کردها در عفرین سوریه

سرویس جهان- جاناتان سپایر می گوید در حالی که نهادهای بین‌المللی گزارش های متعددی درباره نقض حقوق کردها در عفرین توسط ترکیه منتشر کرده اند، غرب و رسانه‌های غربی وضعیت کردها در این منطقه را نادیده گرفته اند.

به گزارش کردپرس، ترکیه به همراه شورشیان تحت حمایتش در سوریه، در اوایل سال ۲۰۱۸ شهر کردنشین عفرین را تصرف کرد. دهها هزار تن از کردها آواره شدند و بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری، خانواده‌های شورشیان وابسته به ترکیه از برخی مناطق دیگر سوریه به عفرین منتقل شده اند.

جاناتان سپایر، کارشناس مسائل خاورمیانه در یادداشتی نسبت به وضعیت وخیم کردهای ساکن عفرین، که اینک تخت کنترل ترکیه و شورشیان است هشدار داده است.

او با اشاره به اینکه نهادهای بین‌المللی تاکنون گزارش های زیادی درباره نقض حقوق کردها در عفرین منتشر کرده اند، غرب و رسانه‌های غربی را به نادیده گرفتن وضعیت کردها در این شهر متهم کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در زمان حمله ترکیه به عفرین، ۲۰۰۰۰۰ کرد از این شهر فرار کرده‌اند، از اسکان حدود ۱۰۰۰۰۰ تن از خانواده‌های وابسته به شورشیان تحت حمایت ترکیه در عفرین خبر داده است.

او همچنین اشاره کرده است که شورشیان حدود ۸میلیون اصله درخت زیتون از مجموع ۲۲ میلیون اصله زیتون در عفرین را قطع کرده اند.

جاناتان سپایر خاطرنشان کرده است که نهادهای دولتی غرب مانند وزارت خارجه آمریکا خشونت علیه زنان کرد در عفرین را تایید کرده اند اما این مسئله مورد اعمال قرار گرفته است.

سپایر تاکید کرده است که کردها در عفرین با نسل‌کشی روبه رو شده اند و ترکیه به درخواست سازمان ملل درباره تحقیق پیرامون نقض حقوق بشر در عفرین توسط شورشیان وابسته به خود پاسخ نداده است.

کد خبر 7695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha