استقبال وزارت کشور عراق از درخواست صدر برای خلع سلاح گروههای مسلح

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت کشور عراق ار درخواست رهبر جریان صدر برای خلع سلاح گروه های مسلح عراقی استقبال کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری کل عراق (این) وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه در عین حال که برای تحقق امنیت و ثبات در سرتاسر عراق تلاش می کند، به خوبی نیز می داند که تحقق این امنیت بر عهده تمامی عراقی ها از شهروندان ساده گرفته تا احزاب و عشایر و سازمان های جامعه مدنی و اندیشمندان و سیاستمداران کشور است.
این بیانیه حاکی است که نگاه وزارت کشور عراق اکنون به نفس های ملی - عراقی و طرح خلع سلاح و انحصار آن در دست دولت است، لذا قاسم الاعرجی وزیر کشور به این وسیله از درخواست مقتدی صدر برای خلع سلاح تشکر و قدردانی می کند و به اقدام هایی برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان گرامی و مبارزه با پدیده های مسلحانه غیر قانونی در سرتاسر عراق دست خواهد زد.

شایان ذکر است مقتدی صدر در مطلبی در شبکه اجتماعی «فیس بوک» نوشت: «از قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق می خواهم برای تقویت دولت و ارتش و پلیس، به خلع سلاح گروه های مسلح عراق و تحویل آن به دولت فدرال بپردازد.»

صدر افزود: از تمامی نیروهای عراقی و وزارت کشور و برادرم قاسم الاعرجی درخواست می کنم که روند خلع سلاح را پس از عید فطر با علم به اینکه شهرک صدر کاملاً خلع سلاح شده است، آغاز کند.

وی با تاکید بر ضرورت اطاعت از این اوامر و تحویل سلاح به دولت، افزود: توصیه می کنم که از فروش این سلاح برای بازسازی مناطق فقیر نشین در عراق استفاده شود.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 60874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha