۸ نوروزگاه در استان ایلام دایر می‌شود

سرویس ایلام - مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در گفتگو با کردپرس از برگزاری ۸ نوروزگاه در شهرستان های مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی از آمادگی ستاد خدمات سفر با ۹ کمیته اصلی و ۲۶ زیرمجموعه برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۱۲۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود پنج هزار و ۷۸۸ نفر آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ است.

مدیر کل میراث فرهنگی با بیان اینکه در عید نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۶۰ واحد بوم‌گردی و ۱۱ هتل با ظرفیت چهار هزار و سه نفر در کل استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند اضافه کرد: ۵۱ خانه استیجاری در مهران با ظرفیت یک هزار و ۷۸۵ نفر پذیرای مسافران نوروزی هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ها حکایت از حضور بیشتر مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ دارد، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران هم اکنون خانه های بوم گردی استان برای ایام نوروز رزرو شده اند.

وی از اختصاص ۱۰۰ مدرسه با ظرفیت ۴۹۰ کلاس درس خبر داد و گفت: در کنار اقامتگاه های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش و پرورش نیز از ۲۵ اسفند ماه پذیرای مسافران نوروزی است.

این مسئول اجرای برنامه های شاد و متنوع و بومی محلی در هشت نوروزگاه که در شهرستان های مختلف برگزار می شود را از دیگر برنامه های مجموعه میراث فرهنگی در این ایام عنوان کرد و گفت: ۱۱۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادر، سوغات و غذاهای محلی نیز فعال هستند.

وی با توجه به تلاقی تعطیلات نوروزی و حلول ماه مبارک رمضان بر رعایت شأن ماه رمضان تاکید کرد و گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان ایلام است.

کد خبر 43524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha