میزبانی همزمان ارومیه از مسابقات جهانی کبدی و انتخابات کنفدراسیون آسیا مهم است

سرویس آذربایجان غربی- دبیرکل فدراسیون جهانی کبدی در ارومیه گفت: میزبانی همزمان شهر ارومیه از مسابقات جهانی و انتخابات کنفدراسیون آسیا اتفاقی مهم در کبدی است و به دنبال توسعه این رشته در قاره‌های مختلف جهان هستیم و این امر با قدرت اجرایی می‌شود.

به گزارش کردپرس، ساتاسیوام مونیسامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر بازی های جهانی جوانان که از روزهای آتی به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، برنامه ریزی کرده‌ایم که مسابقات قاره ای به ویژه در اروپا و آفریقا و همچنین مسابقات ساحلی جهانی را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

او اضافه کرد: این مسابقات در بخش‌های مختلف می‌تواند انگیزه ای برای توسعه کبدی در نقاط مختلف جهان باشد.

دبیرکل فدراسیون جهانی کبدی با قدردانی از رییس فدراسیون کبدی ایران و استاندار آذربایجان غربی برای میزبانی رقابت های جوانان جهان اظهار کرد: امیدواریم با تدارکی که دیده شده این مسابقات به نحو احسن انجام شود.

مونیسامی برگزاری انتخابات ریاست کنفدراسیون آسیا همزمان با مسابقات جوانان جهان را یک موفقیت برای ایران و آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: این انتخابات هم می تواند سرمنشا خیر باشد.

۱۴ قدرت برتر جهان در ارومیه به رقابت خواهندپرداخت

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا نیز با اشاره به آمادگی ارومیه برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان، گفت: ۱۴ قدرت برتر جهان در این شهر به رقابت خواهندپرداخت.

محمد سرور رانا افزود: ایران، پاکستان و هند در این رقابت با هم مسابقه خواهند داد و تیم‌ قوی ایران از عنوان قهرمانی خود دفاع می کند. با توجه به اینکه ایران از امتیاز تماشاگران و زمین خودی بهره مند است، می توان این تیم را مدعی اول قهرمانی دانست.

او یکی از اتفاق های مهم روزهای آتی در کبدی آسیا را برگزاری انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا عنوان کرد و ادامه داد: رئسای بیش از بیست و پنج فدراسیون کشوری آسیا در این انتخابات حضور خواهند یافت که البته شانس کاندیدای ایرانی در این خصوص بسیار زیاد است.

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا اظهار کرد: میزبانی ارومیه درجه یک بوده و در روزهای آتی نیز با میزبانی خوبی از ارومیه ای ها خواهیم داشت که باید از تلاش مسئولان استانی در این خصوص قدردانی کرد.

در آستانه برگزاری مهمترین و بزرگترین مسابقات کبدی سال ۲۰۲۳ میلادی جهان که میزبانی آن بر عهده ارومیه در استان آذربایجان‌غربی است، شمارش معکوس برای آغاز این رویداد ورزشی جهانی آغاز شده است.

قرار است در حاشیه این مسابقات ٣ رویداد مهم دیگر نیز انجام شود که اجلاس انتخاباتی کنفدراسیون کبدی آسیا، مجمع عمومی فدراسیون جهانی کبدی و همچنین رونمایی از لوگوی جدید فدراسیون بین‌المللی کبدی خواهدبود.

مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهانی به میزبانی ارومیه از هفتم تا ۱۳ اسفند با حضور ۱۴ تیم برگزار خواهد شد و آیین افتتاحیه این مسابقات ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۹ اسفند برگزار می‌شود

کد خبر 43255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha