رویکرد بشردوستانه را به دور از درگیری‌های سیاسی برای مقابله با فاجعه زلزله انتخاب کردیم

سرویس سوریه - «حمدان عبدی» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بر لزوم پیروی از رویکرد بشردوستانه برای مقابله با فاجعه زلزله به دور از درگیری‌های سیاسی و منطقه‌ای تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، «حمدان عبدی» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بر لزوم پیروی از رویکرد بشردوستانه برای مقابله با فاجعه زلزله و رسیدگی به مناطق آسیب‌دیده به دور از درگیری‌های سیاسی و منطقه‌ای تاکید کرد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، حمدان عبدی بیان کرد که مدیریت خودگردان گذرگاه‌های خود را به روی عبور کمک‌ها باز کرده است و از جامعه بین‌المللی تقاضا کرد تا به دور از درگیری‌های سیاسی با فاجعه زلزله مقابله کند.

وی افزود: «پس از زلزله ۶ فوریه در سوریه و ترکیه، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه یک کاروان کمک به مناطق حادثه‌دیده در شمال غرب سوریه فرستاد، اما ۹ روز بدون اجازه عبور در گذرگاه‌های بین مدیریت خودگردان و مناطق شمال و غرب سوریه منتظر ماند.»

عبدی ادامه داد که از روز اول فاجعه، مدیریت خودگردان تجهیزات لجستیکی و سوخت به مناطق آسیب‌دیده ارسال کرد، اما شبه‌نظامیان حاکم بر مناطق شمال غرب سوریه اجازه ندادند که این کمک‌ها به مناطق غرب فرات برسد درحالی که اجازه عبور کمک‌های دیگر را می‌دادند.

عبدی تاکید کرد که مدیریت خودگردان به همه سازمان‌های بین‌المللی گفته است که همه گذرگاه‌های مدیریت خودگردان برای رساندن کمک‌ها به تمام مناطق فاجعه‌زده سوریه باز است.

این مقام مدیریت خودگردان، پیامی به سازمان ملل، اتحادیه عرب و همه سازمان‌های بشردوستانه فرستاد تا به شهروندان سوریه در مناطق فاجعه‌زده، صرف نظر از جهت‌گیری سیاسی کمک کنند، زیرا این مردم هستند که آسیب دیده‌اند.

کد خبر 43068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha