توئیتر فیلتر شد/روزنامه نگاران دستگیر شدند

سرویس ترکیه - انتقاد از دولت در شبکه های اجتماعی باعث فیلتر شدن توئیتر در ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار گسترده اخبار و تصاویر از مناطق زلزله زده و انتقاد مردم از دولت برای عدم رسیدگی به این مناطق در شبکه های اجتماعی، توئیتر در ترکیه فیلتر شد.

این اتفاق در حالی افتاد که بسیاری از شهروندان زیر آوار مانده با اعلام جای خود در شبکه های مجازی توانسته بودند از امدادگران و مردم کمک بخواهند و بسیاری از کمک های مردمی نیز به همین ترتیب جمع شد. با این حال انتقاد از عدم رسیدگی به بسیاری از مناطق مانند ختای، باعث ایجاد محدودیت در شبکه های اجتماعی شد.

رجب طیب اردوغان روز گذشته با استفاده از اختیارات خود قانون وضعیت فوق العاده را در مناطق زلزله زده به اجرا گذاشت که از طریق آن تمام مسیرهای رفت و آمد به مناطق کنترل می شوند و نظامیان می توانند جلوی ورود شهروندان را به این مناطق بگیرند. همچنین از روز گذشته موجی از دستگیری ها علیه روزنامه نگارانی که در منطقه حضور داشتند یا درباره منطقه خبر می نوشتند آغاز شده است.

کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP امروز با انتشار توئیت هایی در انتقاد به دولت و اردوغان، گفت که دیگر از قوانین من درآوردی او نمی ترسد و گفت اگر قرار باشد به خاطر کمک به مردم زلزله زده و انتقاد از دولت دستگیر شویم، اشکالی ندارد.

کد خبر 42553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha