عکس جنجالی واشنگتن پست؛ «واشنگتن نیروهای پ.ک.ک را آموزش می دهد»

سرویس جهان- روزنامه واشنگتن پست در توضیح عکسی که از نیروهای ویژه ارتش آمریکا گرفته شده، نوشته است «نیروهای ویژه آمریکا در حال آموزش نظامی نیروهای پ.ک.ک در ماه سپتامبر هستند».

به گزارش کردپرس، روزنامه واشنگتن پست در نسخه کاغذی روز ۲۸ ژانویه خود و در توضیح عکس یکی از مقالات خود نوشت: نیروهای ویژه ارتش آمریکا در حال آموزش نیروهای پ.ک.ک در ماه سپتامبر هستند. این روزنامه اشاره کرده است که این عکس متعلق به پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکاست.

برخی تحلیلگران آمریکایی مانند بروس هافمن و مایکل دوران اشاره کرده اند که در حالی که این روزنامه می خواسته بگوید که نیروهای آمریکایی در حال آموزش نیروهای کرد سوریه هستند اما ممکن است حقیقتی را نیز به صورت ناخواسته بیان کرده باشد. نیروهای کرد سوریه یک نیروی مورد اعتماد آمریکاست و نیروهای ویژه آمریکا از سال ۲۰۱۵ در حال آموزش آنها هستند.

این روزنامه در نسخه اینترنتی این مقاله عکس متفاوتی را به کار برده است.

هر چند عکس جنجالی روزنامه واشنگتن پست برای مقاله‌ای استفاده شده که ربط زیادی به آن ندارد اما این شائبه ایجاد شده که ممکن است با توجه به ارتباط احتمالی میان نیروهای پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه حقیقتی را نیز به طور ناخواسته افشا کرده باشد.

کد خبر 42085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha