پیشنهاد "راه حل ریشه ای" از سوی نوری مالکی به هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با قباد طالبانی رئیس هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد دیدار و درباره مذاکرات جاری بین دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق پیرامون مسائل باقیمانده گفتگو و تبادل نظر کرد و خواستار حل ریشه ای مشکلات بین اربیل و بغداد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، دفتر نوری مالکی در این باره اعلام کرد: مالکی امروز دوشنبه در دفترش با قباد طالبانی معاون نخست وزیر و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت اقلیم کردستان در بغداد دیدار و درباره آخرین تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی کشور و مسائل مربوط به بودجه فدرال و گفتگوها میان بغداد و اربیل در این باره، گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، نخست وزیر اسبق عراق در این دیدار با اشاره به اهمیت ادامه گفتگوها برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جدال موجود درباره مسائل مورد اختلاف طرفین، براساس قانون اساسی و سایر قوانین جاری عراق، تأکید کرد: بار دیگر اعلام می کنیم مذاکرات با دولت مرکزی نمی تواند بدون توافق ملی درباره تضمین تقسیم منصفانه منابع طبیعی و زیر زمینی کشور در میان مردم عراق، به راه حل بینجامد.

این بیانیه می افزاید: رئیس ائتلاف دولت قانون، خواستار افزایش تلاش ها برای دستیابی به راه حل های ریشه ای برای مسائل باقیمانده بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی از طریق تصویب قانون نفت و گاز شد و تأکید کرد ضرورت این موضوع، زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانیم کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام به صورت شفاف و سالم آماده می شود تا پس از آن دولتی قوی تشکیل گردد که بتواند خواسته های همه شهروندان عراق را برآورده کند.

بیانیه دفتر نوری مالکی می افزاید: در این دیدار، قباد طالبانی نیز، تأکید کرد: مشکلات فراوانی وجود دارد که حل آنها، همکاری و توافق عمومی در مجلس عراق را می طلبد.

کد خبر 4069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha