کلنگ پارک پلی پروپیلن صالح آباد گم شد؟ / یاسر بابایی

سرویس ایلام - چند روز پیش نشست مهمی در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام برگزار شد که نه تنها دیده نشد بلکه حتی کمی حافظه ما را قلقلک نداد که کلنگ پارک پلی پروپیلن صالح آباد کجا و چرا گم شد؟

به گزارش خبرگزاری کردپرس، چندی پیش نیز شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی، در سکوت خبری و دزدکی به ایلام آمد و جلسه‌ای ظاهراً کم‌اهمیت در دانشگاه ایلام برگزار و فلنگ را بست و در رفت که نکند کسی سراغ کلنگ صالح آباد را از او بگیرد و باز کک هیچ وجدانی نگزید و حتی صدایی از خود مردم صالح آباد نیز برنخاست!

حال در این جلسه اخیر نیز علیرضایی رئیس گروه پتروشیمی وزارت صمت به ایلام آمده بود و قاعدتاً باید از کلنگ گم شده پارک پلی پروپیلن صالح آباد خبر می‌داشت اما باز هم کسی یادش نبود از او در این خصوص سؤال و مطالبه کند.

پس از تغییر و تحولات بحث برانگیز در رأس هولدینگ خلیج فارس به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌گذار، استاندار ایلام در ۱۳ تیرماه امسال با سرمایه‌گذاران پارک پلی پروپیلن دیدار کرد و وعده ساخت این پارک را بزرگ ترین دستاورد سفر ریاست جمهوری به ایلام دانست و عنوان کرد: سالانه حدود ۳۰ کارخانه و در مجموع طی سه سال ۹۲ کارخانه پارک پلی پروپیلن در ایلام کلنگ زنی و زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

بهرام نیا از قبل با برگزاری جلسات و تشکیل کمیته‌هایی تلاش زیادی کرده بود تا موانع زیرساختی این طرح بزرگ را حل کند که در نهایت بیش از ۶۰ هکتار زمین بدون معارض و آماده ساخت در بخش صالح‌آباد از توابع مهران و دارای منابع آب از بالا و پایین انتخاب شد و استاندار ایلام در بازدید از این محل با حضور خبرنگاران در ۱۶ تیرماه، با بیان اینکه هیچ مانعی برای واگذاری زمین و اخذ مجوزات لازم برای احداث این پارک وجود ندارد، اظهار کرد: «در صورت نبود مشکل» به زودی این ابرپروژه کلنگ‌زنی می شود.

که گویا همین «در صورت نبودن مشکل» کار خودش را کرد و از زمان تاریخ ذکر شده که قرار بود هفته بعد این کلنگ به ایلام برسد، هنوز این کلنگ به زمین زده نشده و احتمالاً گم شده باشد یا «فعلا» آن را گم کرده باشند!

این یادداشت را به مثابه یک یادآوری و طرح سؤال در نظر بگیرید که چرا بزرگ ترین دستاورد سفر اول ریاست جمهوری به ایلام محقق نشده است و آیا مردم با حرف درمانی و کار نمایشی اقناع می‌شوند یا با کار عملی و واقعی؟

تریبون داران انتصابی و انتخابی که می‌دانند زیربنای عصبانیت و نارضایتی امروز مردم مسائل اقتصادی است چرا در خصوص عدم راه‌اندازی پارک پلی پروپیلن و اشتغال ۱۴ هزار نفر سکوت کرده‌اند؟

با توجه به کمپین هایی که برای جابجایی این طرح از صالح آباد به یکی از شهرستان های دیگر پس از خبر ۱۶ تیر کلنگ‌زنی ایجاد شد، یکی از شائبه‌ها این است که برخی نمایندگان کنونی مجلس در انجام این مهم سنگ اندازی کرده اند و برخی نیز می گویند حضور یکی از نمایندگان بالقوه مجلس آینده ایلام در هلدینگ خلیج فارس مانع از اجرای این طرح در زمان نمایندگان کنونی مجلس شده است تا به قیمت مأیوس کردن مردم، کسی برای بار دوم به آنها رأی ندهد. برخی هم می‌گویند شاید عده‌ای بخواهند این طرح را به منطقه آزاد تازه تصویب شده مهران منتقل کنند.

کد خبر 40632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha