برگزاری نشست‌‌های مشورتی تا آغاز گفتگوی ملی و رسیدن به یک هویت ملی سراسری ادامه دارد

سرویس سوریه - آمنه عمر رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک بر اهمیت برگزاری نشست‌های مشورتی تا آغاز گفتگوی ملی و رسیدن به یک هویت ملی سراسری برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، «امینه عمر»، رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک (MSD)، در پایان نشست های مشورتی با حضور کمیته‌ای از شهرهای «رقه»، «قامشلو» و «حلب» و حضور ده‌ها سیاستمدار، دیپلمات، روشنفکر،نویسنده و فعال مدنی گفت: «این نشست‌ها در چاچوب تکمیل نشست‌های استکهلم، به صورت داخلی برگزار شد. در این نشست‌ها، بسیاری از نکات اصلی و مهم درباره حل بحران سوریه مورد بحث قرار گرفت.»
به نوشته آژانس خبری هاوار، امینه عمر در آغاز این نشست درباره افق‌های حل بحران سیاسی در سوریه سخنرانی کرد و گفت: «در روز اول برگزاری نشست ،حل بحران سوریه مورد بحث قرار گرفت، دیدگاه‌ها در این مورد غنی بودند، بیشتر شرکت‌کنندگان در نشست، بر گفتگوی سوری-سوری به عنوان موفق‌ترین راه حل برای بحران سوریه، تاکید داشتند بدین معنی که باید تمامی مردم سوریه به توافق برسند و شروع به گفتگو کنند، برای برگزاری کنگره سراسری ملی سوریه به توافق برسند که هدف آن ایجاد یک نیروی سیاسی واحد و هموار کردن راه برای یک روند موقت است.»
این نشست‌ها برای اشتراک نظر درباره اهمیت هویت ملی سراسری سوریه برگزار شدند. این هویت ملی یک اصل اساسی برای مقابله با حملات خارجی خواهد بود و از طرف دیگر این نشست‌ها برای شروع یک گفتگوی سراسری و ایجاد کنگره نیروها و شخصیت‌های دموکراتیک برای حل بحران سوریه برگزار شدند.
در این نشست‌ها بسیاری از موضوعات اساسی برای حل بحران سوریه، تحولات سیاسی، لزوم راه حل سیاسی، یک هویت ملی سراسری و اهمیت تمرکززدایی برای آینده سوریه مورد بحث قرار گرفتند.
امینه عمر خاطرنشان ساخت که توافقی وجود دارد که MSD این نشست‌ها را تا زمانی که دیدگاه تمامی جناح‌های سوریه متحد شود و به توافق برسند برگزار کند و به برگزاری این کارگروه‌ها ادامه دهند.

کد خبر 38500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha