نشست هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان با سران کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان با حسن کعبی نایب رئیس اول مجلس و نمایندگان کمیسیون ها و فراکسیون های سیاسی در مجلس عراق دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان با هدف نهایی کردن سهم اقلیم از بودجه فدرال در سال 2021 با حسن کعبی نایب رئیس اول مجلس و نمایندگان کمیسیون ها و فراکسیون های سیاسی در مجلس عراق دیدار کرد.

حسن آلی عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق، جو نشست های اخیر هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان را بسیار مثبت دانسته و اعلام کرد: هیأت مذاکره کننده دولت اقلیم کردستان به سؤالات مطرح شده درباره نفت و آمارهای مربوط به آن و میزان مصرف نفت در داخل اقلیم کردستان پاسخ داد.

آلی افزود: درباره واگذاری کلیه درآمدهای نفتی و غیر نفتی به بغداد یا قراردادن آن تحت مدیریت دولت مرکزی اختلاف نظر وجود دارد. زیرا براساس توافق، اقلیم کردستان باید روزانه 250 هزار بشکه ونیمی از درآمدهای نفتی اش را به دولت مرکزی تحویل دهد. همچنین در زمینه هزینه های حاکمیتی و هزینه کرد آنها اختلاف نظری وجود دارد.

این نماینده کرد مجلس عراق خاطرنشان کرد: نشست ها ادامه خواهد داشت و امید فراوانی برای دستیابی به توافق و تثبیت سهم اقلیم کردستان در بودجه عراق وجود دارد. زیرا هیأت اقلیم کردستان در این زمینه همکاری می کند و همه آنچه را از وی خواسته شده است ارائه و آمادگی کاملش را برای آغاز تحویل روزانه 250 هزار بشکه و واریز بهای آن به حساب شرکت سومو اعلام کرده است.

کد خبر 3795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha