یک نامزد مستقل از شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان انصراف داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یک نامزد مستقل در حوزه انتخاباتی اربیل از انصراف خود در انتخابات آتی پارلمان کردستان خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، سردار آزاد نامزد مستقل انتخابات پارلمانی کردستان در حوزه انتخاباتی اربیل روز یکشنبه به شبکه رسانه‌ای روداو اعلام کرد آنچه که من در اینجا مشاهده می‌کنم این است که حزب بر مردم و کمیسیون غالب است (تسلط دارد) و امکان و فرصت موفقیت نامزدهای مستقل وجود ندارد بنابراین تصمیم گرفتم انصراف دهم.

اکثر مراحل برگزاری انتخابات آتی پارلمان کردستان از سوی کمیسیون انتخابات عراق به اتمام رسیده‌اند اما حزب دمکرات کردستان و جنبش اسلامی کردستان و برخی از اقلیتها برای شرکت در این انتخابات ثبت نام نکرده‌اند و این انتخابات را تا زمانی که خواسته‌های آنها اجرا نشوند تحریم کرده‌اند.

سردار آزاد مالک یک پروژه گردشگری و یک شرکت عراقی است در هفدهم ماه مارس پس از کاندید کردن خود برای شرکت در انتخابات ضمن بیان این که آرای لازم را به دست خواهد آورد و پیروز انتخابات خواهد شد افزود در امور بازرگانی و ساختمانی خدمات زیادی ارائه داده‌ام بنابراین قادر می‌باشم که در پارلمان خدمات بیشتری ارائه دهم.

در شهر اربیل ۲۰ نفر و در سراسر اقلیم کردستان ۵۷ نفر به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده‌اند که در تاریخ هشتم ماه آوریل مراسم قرعه کشی اختصاص کد انتخاباتی از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات به آنها برگزار شد.

در تاریخ یازدهم ماه جاری عماد جمیل رئیس تیم خبرنگاران کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به رسانه روداو اعلام کرد اگر هر نامزدی پس از برگزاری قرعه کشی کد انتخاباتی نامزدها از شرکت در انتخابات انصراف دهد نام وی در میان فرمهای رای گیری باقی خواهد ماند و پولی را هم که بابت ثبت نام پرداخت کرده‌ است به وی بازگردانده نخواهد شد.

کد خبر 2769894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha