تاکید آمریکا بر حفظ آتش بس میان ترکیه و کردهای سوریه

سرویس جهان- مشاور امنیت ملی آمریکا بر لزوم حفظ آتش بس سال 2019 در خطوط حائل میان نیروهای کرد سوریه و ارتش ترکیه تاکید کرده است.

به گزارش کردپرس، سومین مقام ارشد آمریکایی در یک هفته گذشته، نسبت به تجدید بی ثباتی در شمال سوریه بر اثر عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه ابراز نگرانی کرده است.

بعد از ابراز نگرانی سخنگویان وزارت خارجه و دفاع آمریکا نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه علیه کردهای سوریه، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز خواستار حفظ آتش بسی شد که سال 2019 و بعد از حمله ترکیه به کردهای سوریه در گری سپی و سری کانی برقرار شده است.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس با ابراهیم کالن مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، نسبت به اقدامات نظامی احتمالی ترکیه در سوریه هشدار داده است.

آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است سولیوان در تماس با ابراهیم کالین بر اهمیت خودداری از تشدید تنش در سوریه برای حفظ خطوط آتش بس تاکید کرده است.

او همچنین به مقام ارشد ترکیه ای گفته است باید از هرگونه اقدامی که باعث تشدید تنش در شمال سوریه می شود خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به تهدید رئیس جمهور ترکیه درباره عملیات نظامی جدید این کشور علیه کردهای سوریه، از این کشور خواست دست به اقدام تازه نظامی در منطقه شمال شرق سوریه نزند زیرا چنین اقدامی ثبات شمال شرق سوریه و جان سربازان آمریکایی را به خطر میاندازد.

او در مصاحبه هفته گذشته خود با خبرنگاران گفت: از گزارش ها و بحث ها در مورد احتمال افزایش تحرکات نظامی در شمال شرق سوریه نگران هستیم. او تاکید کرد هرگونه تشدید تنش در این منطقه را محکوم می‌کنیم و از حفظ امنیت مناطقی که در آنها آتش بس برقرار شده حمایت می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد از همه طرفین می خواهیم آتش بس را رعایت کنند تا ثبات این مناطق پابرجا بماند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از ترکیه انتظار داریم نسبت به بیانیه مشترک اکتبر ۲۰۱۹، از جمله در مورد توقف عملیات نظامی در شمال شرق سوریه احترام بگذارد. ما نگرانی های امنیتی ترکیه در جنوب این کشور را درک می کنیم.

او تاکید کرد هرگونه اقدام تازه نظامی، ضمن تشدید بی ثباتی در منطقه، عملیات ائتلاف و نیروهای آمریکا علیه داعش را به مخاطره می اندازد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز نسبت به پیامدهای منفی عملیات نظامی جدید ترکیه علیه کردهای سوریه هشدار داد و گفت این عملبیات جنگ مشترک ائتلاف و نیروهای کرد سوریه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 33368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha