لزوم توجه به ارزیابی بازار کار در فرآيند مهارت آموزي فني و حرفه اي

سرویس کردستان – رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان گفت: ضروری است در فرآيند مهارت آموزي فني و حرفه اي، اشتغال واقعي و بازاركار نيز ارزيابي و رصد شود.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری در ديدار مديركل فني و حرفه اي کردستان، گفت: رصد آموزش هاي انجام شده و بررسي اشتغال واقعي ايجاد شده، مي تواند به ارزيابي ميزان كارايي و اثربخشي آموزش ها كمك كند و اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان علاوه بر مهارت آموزي، پيگيري اشغال واقعي و بازار كار را نيز مدنظر داشته باشد.

وی با اشاره به اينكه در سال مزين به شعار توليد دانش بنيان و اشتغال آفرين، اداره كل فني و حرفه اي استان مسئوليت خطير و مهمي بر عهده دارد، افزود: اداره كل آموزش فني و حرفه اي بايد علاوه بر مهارت آموزي، پيگيري اشتغال واقعي و بازار كار را نيز مدنظر داشته باشد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان اظهار کرد: رصد آموزش هاي انجام شده براي ايجاد اشتغال واقعي مي تواند به ارزيابي ميزان كارايي و اثربخشي آموزش ها كمك كند و اين اداره كل در كنار آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمي كاربردي مي توانند نقش مهمي در تحقق اشتغال ناشي از مهارت آموزي ايفا كنند.

ازهاری ادامه داد: اداره كل آموزش فني و حرفه اي در سال جاري بايد تمركز بيشتري بر روي مهارت هاي دانش بنيان داشته باشد.

کد خبر 30575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha