تلاش روسیه برای کاهش تنش میان کردها و دمشق

سرویس جهان- نیروهای روسیه ضمن تماس با نیروهای امنیتی کرد در قامیشلو، برای کاهش تنش میان کوتاه و دولت مرکزی سوریه تلاش می‌کنند.

به گزارش کردپرس، در روزهای اخیر میان نیروهای دولتی سوریه و نیروهای کرد، که به نوشته ناظران سوریه بیشتر بر سر تردد محموله های غذایی در حلب و قامیشلو بوده، تنش هایی به وجود آمده است.

بر اساس گزارش برخی رسانه ها مانند دیده بان حقوق بشر سوریه منابع کرد ادعا کرده بودند که نیروهای دولتی مانع از ورود محموله های غذایی از جمله آرد به مناطق کردنشین حلب شده‌اند و نیروهای کرد هم در شهر قامیشلو مانع تردد خودرو در منطقه تحت کنترل دولت مرکزی در این شهر شده بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز در گزارشی از تلاش نیروهای روسیه برای کاهش تنش میان کردها و دولت سوریه خبر داد. این نهاد ناظر بر تحولات سوریه از تماس نیروهای روسی با نیروهای امنیتی داخلی کردها موسوم به نیروهای آسایش و تلاش برای کاستن از تنش ها خبر داده است.

نیروهای آسایش روز ۹ آوریل در واکنش به ایجاد محدودیت برای ساکنان دو محله کردنشین شیخ مقصود و اشرفیه در حلب، اقدام به محاصره تاسیسات نان صنعتی دولتی در قامیشلو کرده بودند. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای آسایش همچنین با بستن جاده ورودی به مرکز قامشلو از رسیدن محموله های غذایی از جمله ارد به منطقه تحت کنترل دولت سوریه در این شهر جلوگیری کرده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است نیروهای روسیه با ورود به این مسئله به دنبال کاهش تنش میان کردها نیروهای دولتی هستند. بر اساس این گزارش نیروهای روسیه چندین بار پس از ایجاد تنش میان کردها و دمشق دخالت کرده و به دنبال حل اختلافات میانه آنها بوده‌اند.

روسیه در فرودگاه قامیشلو نیروی نظامی دارد و در سال‌های گذشته برای ایجاد توافق میان کردها و دمشق تلاش کرده است اما این تلاش ها تاکنون بی ثمر بوده است.

کد خبر 30552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha