ادامه کمک‌های آمریکا به نیروهای کُرد در سال ۲۰۲۳

سرویس جهان- بر اساس پیش نویس قانون بودجه ۲۰۲۳ دولت آمریکا، در سال آینده نیز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی و نظامی به نیروهای امنیتی عراق نیروهای پیشمرگ نیروهای کرد سوریه اختصاص یافته است.

به گزارش کردپرس، پیش نویس قانون بودجه ۲۰۲۳ آمریکا روز دوشنبه منتشر شد و در بخش دفاعی آن به کمک مالی چند صد میلیون دلاری به نیروهای کرد در عراق و سوریه اشاره شده است. بر این اساس وزارت دفاع آمریکا خواستار اختصاص بودجه‌ای ‌ای بالغ بر ۵۴۱ میلیون دلار برای آموزش و تجهیز نیروهای پیشمرگ، نیروهای عراقی و نیروهای کرد عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه شده است.

از این مبلغ ۳۵۸ میلیون دلار به نیروهای عراقی، شامل نیروهای پیشمرگ اختصاص داده شده است و ۱۸۳ میلیون دلار آن برای نیروهای دموکراتیک سوریه هزینه می‌شود.

مقایسه بودجه درخواستی برای کمک به نیروهای کرد و عراقی در سال جاری و سال آینده نشان می دهد بودجه نیروهای پیشمرگ،نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای کرد سوریه از سوی آمریکا افزایش یافته است زیرا بودجه اختصاص یافته برای نیروهای کرد عراقی و نیروهای امنیتی این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴۵ میلیون دلار و بودجه نیروهای دموکراتیک سوریه حدود ۱۵۵ میلیون دلار بود.

آمریکا در کنار آموزش و تجهیز نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق، حقوق برخی نیروهای وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان را که به دو حزب‌ حاکم اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق وابسته نیستند، پرداخت می‌کند.

در توضیح علت حمایت مالی و نظامی آمریکا از نیروهای کرد در عراق و سوریه اشاره شده است که بیشتر این کمک‌ها در قالب مبارزه با داعش صورت می‌گیرد.

کد خبر 29794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha