«زیباسازی شهرها» باید تبدیل به یک مطالبه فراگیر شود

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم گفت: متاسفانه ساخت و سازهای بدون ضابطه و ضعف نظارت‌ها موجب ایجاد نوعی آشفتگی‌ و بهم ریختگی آزاردهنده در منظر و نمای شهرهای استان شده است و برای کاهش این آسیب‌ها، زیباسازی شهرها باید به یک مطالبه فراگیر تبدیل شود.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست کمیسیون ماده 5 که با حضور معاون عمرانی استاندار و سرپرست دفتر فنی استانداری برگزار شد؛ عنوان کرد: مدیریت ارشد استان تاکید دارد مدیران دستگاه باید کرمانشاه و کرمانشاهی را دوست داشته باشند و دغدغه اصلاح و بهبود امور و ضابطه مندکردن تصمیمات، لحظه‌ای آن‌ه را رها نکند.

وی تاکید کرد: این وضعیت نابسامان در بسیاری از حوزه‌ها قطعا محصول عملکرد مدیران بی دغدغه و بی خیال نسبت به آینده کرمانشاه و کرمانشاهیان بوده و بسیار خسارت بار هم بوده است.

امیری مقدم یادآور شد: مدیریت ارشد استان از همان ابتدا موضوع شهر زیبا، منظم و قانونمند را به شکل جدی از شهرداران مطالبه کرده است و زیباشدن شهرها به رونق اقتصادی آن ها بسیار کمک می کند.

وی تاکید کرد: شهرها باید بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع ساخته شوند و نه بر اساس سلایق بساز و بفروش ها و یا افراد. زیرا ساخت و سازهای غیرضابطه‌مند و مغایر با قوانین، ظلم به شهروندان است.

استاندار عنوان کرد: نظارت دقیق و قانونی مجموعه نظام مهندسی بر روند ساخت و سازها و حضور میدانی در پروژه های ساختمانی در دست اجرا، می تواند از بسیاری مشکلات این حوزه جلوگیری کند. که متاسفانه این نظارت تا پیش از این ضعیف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، برخورداری از فضای پارکینگ استاندارد و قانونی در مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری را یک ضرورت دایمی و غیرقابل تغییر دانست و گفت: احداث پارکینک به حفظ امنیت وسال نقلیه شهروندان کمک می کند و موجب پیشگیری از بسیاری سرقت ها می شود و از تبدیل خیابان ها به پارکینگ هم جلوگیری می کند.

مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه شوراها نباید سرنوشت شهرها را به افراد ناتوان بسپارند، در ادامه گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در شهرها به دلیل سپردن مدیریت‌ها به افراد ناتوان و فاقد دانش و تجربه کافی است.

وی همچنین بر لزوم توجه به بعد اقتصادی پروژه ها تاکید کرد و گفت: در تغیین کاربری ها و یا تعریف پهنه بندی ها باید موضوع اشتغال و رونق اقتصادی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گرفته شود.

کد خبر 29139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha