ریزگرد شدید آسمان ایلام را درنوردید / هشدار برای گروههای پرخطر

سرویس ایلام - از صبح امروز توده شدیدی از ریزگردها وارد استان ایلام شده و علاوه بر کاهش دید افقی، وضعیت ناسالمی برای بیماران پرخطر ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام طی اطلاعیه ای اعلام کرد: وضعیت گرد و غبار نقاطی از استان را در وضعیت هشدار قرار داده است؛ رعایت توصیه های بهداشتی بخصوص برای گروه های پرخطر بسیار ضروری است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بالا بودن میزان ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون در استان ایلام، ضروری است هم استانی‌های گرامی به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی لازم را تا پایان شرایط آلودگی هوا به کار برند.

عدم خروج غیرضروری از منزل خصوصاً برای بیماران قلبی عروقی، کودکان و سالمندان، استفاده از از ماسک و عینک و سایر وسایل حفاظتی مناسب در صورت خروج از منزل، خودداری از مصرف سیگار و قلیان، مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای دفع سموم از بدن از توصیه هایی است که در این اطلاعیه در مواجهه با ریزگردها آمده است.

دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام همچنین اعلام کرد: مردم در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریع به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 28477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha