روس ها و ایرانیان در صدر خریداران خانه در ترکیه

فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه آوریل سال جاری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران قرار گرفتند.

به گزارش کردپرس، به نقل از  آنادولو؛ براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، در ماه آوریل ۲۰۲۴ در مجموع ۷۵ هزار و ۵۶۹ باب خانه‌ مسکونی در سراسر این کشور به فروش رفته است.

همچنین فروش خانه به اتباع خارجی در ماه آوریل سالجاری با کاهش ۵۰.۳ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به ۱۲۷۲ باب رسید. بدین ترتیب، اتباع خارجی از کل خرید مسکن در سراسر ترکیه طی ماه آوریل سهم ۱.۷ درصدی را به خود اختصاص دادند.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی در ماه آوریل با ۴۵۴ باب در آنتالیا ثبت شده و شهرهای استانبول با ۴۰۷ باب و مرسین با ۱۴۹ باب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

طی ماه آوریل به‌ ترتیب اتباع روسیه، ایران، اوکراین و آلمان بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند. روس‌ها طی این مدت ۲۹۳ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۱۷ باب خانه، اوکراینی‌ها ۹۱ باب خانه و آلمانی‌ها نیز ۷۰ باب خانه در ترکیه خریدند.

از سوی دیگر، میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی دوره ژانویه - آوریل با ۴۸.۴ درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در سطح ۶ هزار و ۹۵۷ باب رقم خورد.

کد خبر 2770641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha