گزارش انجمن خبرنگاران زن بین النهرین:  10 زن روزنامه نگار در ماه آوریل بازداشت شدند

سرویس ترکیه - بنا بر گزارش ماهانه انجمن روزنامه نگاران بین النهرین تنها در ماه آوریل 10روزنامه نگار زن بازداشت شده اند.

به گزارش کردپرس، انجمن روزنامه نگاران زن بین النهرین (MKG) در گزارش ماهانه خود درباره نقض حقوق زنان روزنامه نگار در ماه آوریل از بازداشت ده روزنامه نگار زن و نقض حقوق شمار دیگری از روزنامه نگاران در این ماه خبر داد.

در این گزارش آمده است: «دولت عدالت و توسعه (AKP) که نمی تواند شکست خود در انتخابات محلی 31 مارس را هضم کند، همچنان با فشار به مطبوعات آزاد از آنها انتقام می گیرد. در حالی که ماه آوریل با عملیات بازداشت و دستگیری خبرنگاران سپری شد، خبرنگاران در این ماه نیز مانند هر ماه با استناد به اخباری که منتشر کرده اند در برابر قاضی حاضر شدند... . حکومتی که با بازداشت و دستگیری خبرنگاران سعی در ایجاد ارعاب و ترس دارد، هم حق مردم برای دریافت اطلاعات را غصب می کند و هم قانون اساسی را زیر پا می گذارد.»

انجمن روزنامه نگاران زن بین النهرین در پایان با بیان این که «روزنامه نگاری جرم و قابل پیگرد قضائی نیست»، از دولت ترکیه خواسته است تا «برای دموکراتیک شدن ترکیه و حل مسائل این کشور، همه موانع آزادی مطبوعات و بیان را برداشته و دست از پیگرد قضائی علیه روزنامه نگاران» بردارد. 

بر اساس گزارش ماهانه این انجمن، در این ماه 10 روزنامه نگار بازداشت شده اند، علیه یک روزنامه نگار در زندان تخلف انجام گرفته است، دو روزنامه نگار زن تحت پیگرد قانونی در دادگاه تبرئه شده اند، 7 روزنامه نگار زن با حکم دادگاه به زندان افتاده اند، و روند دادگاه 24 روزنامه نگار دیگر ادامه دارد.

فهرست روزنامه نگاران زن که در ماه آوریل به زندان افتاده اند:

1. دریا رَن خبرنگار ژن نیوز؛
2. اسراء سولین دال - خبرنگار خبرگزاری مزوپوتامیا؛
3.  الیف ارسوی - سردبیر نشریه یورویویش (Yürüyüş)؛
4. خدیجه دومان - مالک و مدیر مسئول روزنامه آتیلیم؛
5. اوزلم سیهان - روزنامه نگار؛
6.  تولای جان پُلات - خبرنگار روزنامه صباح دفتر آنکارا؛
7. سلامت توران - روزنامه نگار؛

کد خبر 2770281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha