عید فطر بهانەای برای دعوت سران احزاب به «آشتی و  برادری» در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- روسای احزاب سیاسی اقلیم کردستان در پیامهای خود به مناسبت عید سعید فطر، خواستار صلح اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز شدند، رئیس اتحادیه میهنی کردستان در پیام خود گفت: «امیدوارم این مناسبت مقدس مایۀ تعمیق وحدت و توسعه اندیشه صلح گردد»، رئیس حزب دمکرات کردستان نیز ابراز امیدواری کرد که این عید موجب آرامش و صلح برای همه جهان و منطقه شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان در پیامی به مناسبت عید فطر گفت: «امیدوارم این عید موجب آرامش و صلح برای همه جهان و منطقه شود و خوشبختی و آسودگی برای مردم عزیز کردستان به همراه آورد».

بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی نیز در پیام تبریک خود می‌گوید: « امیدوارم این مناسبت مقدس مایۀ تعمیق وحدت و توسعه اندیشه صلح و همزیستی در کردستان عزیزمان شود و ما را تشویق کند تا یک دل و یک صدا در خدمت به مردم عزیزمان گام برداریم و برای حفظ ثبات در اقلیم خود تلاش کنیم».

همچنین علی باپیر، رئیس جماعت عدالت کردستان در پیامی به مناسب عید فطر بیان کرد که به دلیل ضعف و اشتباهات در اداره دولت، اقلیم کردستان بسیار ضعیف و ناتوان شده است. وی همچنین گفت: «تنها کارتی که در دست داریم، ایجاد وحدت داخلی است،  عاملان تفرقه و امنیت سیاسی هرچه زودتر کمر همت را برای برگرداندن اوضاع به حالت عادی ببندند و دیگر برای شکست و ضربه زدن به یکدیگر جایگاه خود و اقلیم کردستان را خدشه دار نکنند».

محمد حاجی محمود رئیس حزب سوسیال دمکرات کردستان نیز در پیامی بە مناسبت عید سعید فیر اظهار امیدواری کرد که این عید به فرصتی برای اتحاد مجدد کردها و تعمیق روحیۀ برادی و سازش و همزیستی میان بخشهای جمعیتی اقلیم کردستان بدل شود تا بتوانند به یکی از مصادیق عالی دمکراسی و ارزشها در منطقه تداوم بخشند و برای رسیدن به اهداف و آرمانهای عالی میهنی گام بردارند.

کد خبر 2769221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha