کادر ارشد حزب دمکرات کردستان: انتخابات بدون حزب دمکرات مشروعیت نخواهد داشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شیرین فواد معصوم، کادر ارشد حزب دمکرات کردستان گفت: «حزب دمکرات کردستان امانت میهنی را بر دوش دارد، بنابراین انتخابات بدون این حزب مشروعیت نخواهد داشت».

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز، شیرین فواد معصوم کادر ارشد حزب دمکرات کردستان که دختر فواد معصوم، رئیس جمهور سابق عراق از حزب اتحادیه میهنی است، در اظهاراتی به رسانه صدای آمریکا گفت: «موضع حزب دمکرات کردستان مبنی بر تحریم انتخابات برای جلوگیری از توطئەهایی است که علیه ساختار اقلیم کردستان درحال انجام است».

و اظهار داشت که برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان بدون حزب دمکرات غیر ممکن است.

شیرین فواد معصوم همچنین گفت: «عدم مشارکت حزب دمکرات کردستان مانع توطئەهایی می شود که توسط جریانهای خارجی علیه حزب ما طراحی شده است».

این کادر ارشد حزب دمکرات افزود: «ما برخلاف احزاب دیگر مسئولیت خاک و میهن را نیز بر دوش داریم، بنابراین انتخابات بدون حزب دمکرات هیچ گونه مشروعیت اخلاقی و قانونی ندارد و نخواهد داشت».

شایان ذکر است طبق اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق مهلت ارسال لیست اسامی نامزدهای احزاب و ائتلاف ها برای انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در تاریخ 2024/3/31 به پایان رسید اما حزب دمکرات کردستان اسامی نامزدهای خود را به کمیسیون ارائه نکرد، این امر سرنوشت انتخابات و اوضاع سیاسی اقلیم را به مرحله نامعلومی خواهد برد.

کد خبر 2768866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha