عضو شورای رهبری حزب دمکرات: لیست نامزدهایمان را بە کمیسیون ارسال نخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سربست لزگین، عضو شورای رهبری و رئیس دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که موضع حزب آنها تغییر نکرده است، بر آخرین بیانیه دفتر سیاسی خود تاکید می کنند و به روش فعلی در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت نمی کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز، سربست لزگین، عضو شورای رهبری و رئیس دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در دهوک به کردستان24 گفت: «موضع حزب دمکرات کردستان تغییر نکرده است و ما بر آخرین بیانیه دفتر سیاسی خود تاکید می کنیم و به روش فعلی در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت نخواهیم کرد».

سربست لزگین تصریح کرد: «ما درخواستی برای تمدید مهلت ثبت نام به کمیسیون نداده‌ایم؛ امروز فهرست نامزدهای خود را به کمیسیون انتخابات عراق ارسال نخواهیم کرد».

وی افزود: «آخرین احکام دادگاه فدرال در مورد حذف کرسی اقلیتها و مسئله حقوق کارمندان کاملاً خلاف ساختار مبتنی بر قانون اساسی اقلیم کردستان است و هدف از صدور چنین احکامی تضعیف ساختار قانونی اقلیم است بنابراین ما آنها را رد می کنیم».

روز 2024/3/31 آخرین مهلت ارسال لیست نامزدهای احزاب و ائتلاف های سیاسی به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق است.

شایان ذکر است علاوە بر حزب دمکرات، اتحادیۀ میهنی کردستان نیز تا لحظۀ تنظیم این خبر، لیست نامزدهای انتخاباتی خود را بە کمیسیون اعلام نکردە است.

بر اساس اظهارات جومانە غلای سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات عراق، لیست نامزدها و ائتلافهای اعلام شدە تا این لحظه بە شرح  زیر است:

اربیل: سە حزب و 17 نامزد مستقل

سلیمانیە: یک ائتلاف و دو حزب و 21 نامزد مستقل

دهوک: دو ائتلاف، دو حزب و 15 نامزد مستقل

حلبچه: دو ائتلاف و یک حزب

کد خبر 2768783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha