حزب سوسیال دمکرات: برای برگزاری انتخابات تابع تصمیم رئیس اقلیم کردستان هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سخنگوی حزب سوسیال دمکرات کردستان اعلام کرد حزب آنها نسبت به دستور رئیس اقلیم کردستان در خصوص برگزاری انتخابات پایبند خواهد بود حزب کمونیست نیز در این باره اعلام کرد هر زمان که انتخابات برگزار شود آنها حاضر به مشارکت خواهند بود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، دکتر فرهاد توفیق سخنگوی حزب سوسیال دمکرات کردستان روز سه شنبه به شبکه رسانه‌ای روداو اعلام کرد هر تصمیمی که از سوی نچیروان بارازنی رئیس اقلیم کردستان و کمیسیون عالی انتخابات اتخاذ شود ما نیز به آن پایبند خواهیم بود.

فرهاد توفیق ضمن بیان این که به تعویق انداختن انتخابات یا اعمال هر گونه تغییری در روند آن جز اختیارات رئیس اقلیم کردستان و کمیسیون عالی انتخابات عراق است افزود: ما معتقدیم که موضع حزب دمکرات کردستان  تحت فشار قرار دادن مقامات عراقی و ترس از نحوه برگزاری انتخابات آتی پارلمان است و احتمال دارد با برقرای توافقی این مشکل رفع گردد.

به گزارش بیانیه روز گذشته (سه شنبه) حزب دمکرات کردستان این حزب در انتخابات آینده کردستان شرکت نخواهد کرد؛ سخنگوی حزب سوسیال دمکرات کردستان در این باره  اعلام کرد مطمئنا هر کدام از دو حزب حاکم کردستان انتخابات را تحریم کنند آن وقت روند انتخابات منحل و برگزار نخواهد شد، به ویژه حزب دمکرات کردستان که مدیریت اکثر بخشهای سیاسی و دیپلماتیک اقلیم کردستان را در اختیار دارد.

همچنین در بیانه حزب سوسیال دمکرات کردستان آمده است این حزب پس از صدور حکم رئیس اقلیم کردستان و تعیین تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ از سوی ایشان مقدمات لازم را برای شرکت در انتخابات پارلمانی فراهم کرده‌ است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است پس از تحریم انتخابات از سوی برخی از احزاب سیاسی و اقلیتهای اقلیم کردستان ما به عنوان حزب سوسیال دمکرات کردستان اعلام می‌کنیم نسبت به هرگونه تغییر و تصمیمی که از سوی کمیسیون عالی انتخابات و شخص جناب رئیس اقلیم کردستان اتخاذ می‌شود هستیم چون در نهایت تصمیم گیری در این باره در حوزه اختیارات آنها می‌باشد.

کد خبر 2768382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha