نچیروان بارزانی: اثر انگشت ۲۰% از  رای دهندگان توسط دستگاههای الکترونیکی شناسایی نمی‌شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نچیروان بارزانی به کمیسیون انتخابات عراق هشدار داد که اثر انگشت ۲۰% از رای دهندگان اقلیم کردستان توسط دستگاهها الکترونیکی شناسایی نمی‌شود و خواستار افزایش کرسی های حلبچه و برگزاری روند انتخابات توسط گروه کمیسیون اقلیم کردستان شد و نماینده اقلیم کردستان در زمینه فنی در مرکز فنی کمیسیون دارای اختیارات خود باشد همچنین وی می‌خواهد همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات، این نتایج در سایت رسمی کمیسیون منتشر شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان که همزمان معاون رئیس حزب دمکرات کردستان است در تاریخ ۱۳ ماه جاری میلادی نامه‌ای را خطاب به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق ارسال کرد که در آن کمیسیون انتخابات عراق را نسبت به برخی نظرات در خصوص رویه‌های کمیسیون برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان که قرار است در تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ برگزار شود  آگاه می‌کند.

نچیروان بارزانی در این نامه گفته است:

  1. اشتباهات فنی وجود دارد و اثر انگشت هزاران رای دهنده توسط دستگاههای الکترونیکی شناسایی نمی‌شود که به گزارش خود کمیسیون انتخابات، این تعداد ۲۰% رای دهندگان هستند این مشکل ادامه دارد و نگرانی جدی را برای بسیاری از رای دهندگانی که در انتخابات قبلی شرکت کرده‌اند، ایجاد کرده است که مبادا از حقوق قانونی  خود محروم شوند و نتوانند در انتخابات شرکت کنند.
  2. لازم است که تصمیم کمیسیون در خصوص تعیین تعداد کرسی حوزه چهارم انتخابات و افزایش آنها مورد تجدید نظر قرار گیرد به طوری که کرسی های این حوزه با تعداد رای دهندگان آن مطابقت داشته باشد مانند آنچه که در انتخابات مجلس عراق در سال ۲۰۲۱ وجود داشت.
  3. پیشنهاد می‌دهد که روند برگزاری به طور کامل در مقر گروه کمیسیون در اقلیم کردستان اجرا شود و تقسیم بندی نشود زیرا این انتخابات ویژه اقلیم کردستان است این امر برای تسهیل در حضور نمایندگان احزاب سیاسی در ستاد کمیسیون و همچنین لزوم حضور نماینده متخصص در عرصه فناوری انتخاباتی در مرکز فنی کمیسیون و دارابودن اختیارات لازم برای اجرای وظایفش در همه مراحل انتخابات است.
  4. درخواستها از سوی برخی از احزاب سیاسی شرکت کننده در انتخابات مبنی برانتشار نتایج انتخابات در تمام شعب انتخاباتی همزمان با اعلام نتایج اولیه در سایت کمیسیون وجود دارد این امر به این خاطر است که احزاب سیاسی بتوانند نتایج اعلام شده در شعب انتخاباتی را با نتایج مرکز ورود دادەها در ستاد کمیسیون انتخابات مقایسه کنند.
کد خبر 2768283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha