وزیر دارایی عراق اعلام کرد هر زمان که لیست حقوق نیروهای امنیتی اقلیم کردستان ارسال شد حقوق این بخش را پرداخت خواهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نرمین معروف عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق به نقل از وزیر اقتصاد و دارایی عراق اعلام کرد در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس، ایشان اعلام کردند که دولت اقلیم کردستان لیست مربوط به هر وزارتخانه‌ای را ارسال کرده باشد حقوق مربوط به آن وزارتخانه پرداخت شده است بنابراین هر زمان که لیست حقوق نیروهای امنیتی را ارسال کردند ما نیر پول حقوق آنها را پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، دکتر نرمین معروف عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق در یک مصاحبه مطبوعاتی در خصوص جلسه روز چهارشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و دارایی عراق اعلام کرد در این جلسه وزیر اقتصاد و دارایی گفت مبلغ پولی که به منظور تامین حقوق ماه فوریه کارمندان اقلیم کردستان حواله شده است بر طبق لیست جداولی است که دولت اقلیم فرستاده است از این رو مبلغ آن ۵۶۰ میلیارد دینار است در حالی که در اولین ماه سال جاری میلادی ۶۱۸ میلیارد دینار ارسال شد این مبلغ بر اساس لیست ارسالی حقوق نبود بلکه براساس مجموع مبلغ اختصاص یافته به حقوق تعیین شده بود.

دکتر نرمین معروف درباره حقوق سومین ماه سال(مارس) میلادی گفت: وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرده است که حقوق این ماه بدون افتتاح شماره حساب  بانکی کارمندان پرداخت نخواهد شد.

وی در خصوص بیانیه اخیر دادگاه فدرال گفت این بیانیه درباره پرداخت حقوق به صورت نقدی به کسانی است که موفق به افتتاح حساب بانکی نشده‌اند و به نوعی در اختیار گذاشتن زمان برای آنهاست تا بتوانند برای خود شماره حساب بانکی افتتاح کنند این اقدام به معنای لغو حکم دادگاه نیست چون دیگر بدون دارا بودن شماره حساب بانکی حقوق پرداخت نخواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد وزیر  اقتصاد و دارایی عراق در این جلسه اعلام کرد هر زمان لیست حقوق نیروهای امنیتی کردستان همراه با آمار و اطلاعات لازم به وزارت دارایی عراق  ارسال شد ما نیز پول حقوق را حواله خواهیم کرد.

دکتر نرمین معروف افزود طیف سامی وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد تا زمانی که حقوق کارمندان اقلیم کردستان تحت پوشش سیستم بانکی قرار نگیرد پولی برای ماه مارس ارسال نخواهیم کرد، این در حالی است که یک شرکت برای افتتاح شماره حساب بانکی کارمندان اقلیم کردستان در مدت ۱۵ روز اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 2768200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha