خشم کُردها و عضو شورای استانداری کرکوک  نسبت به نامه راکان جبوری و ابطال نامه وی

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سرپرست استانداری کرکوک نامه‌ای رسمی را مبنی بر بومی شناختن عربهای آورده شده(مهاجرین) در دوران بعث به این منطقه صادر کرد. این اقدام خشم کُردها را برانگیخت و یکی از اعضای شورای استانی کرکوک در این رابطه اعلام کرد پس از بررسیهای خاص انجام گرفته و عدم سکوت ما در مقابل این اقدام، نامه سرپرست استانداری کرکوک باطل اعلام شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، دکتر احمد کرکوکی عضو شورای استانداری کرکوک در بیانیه اعلام کرد در این نامه راکان جبوری سرپرست استانداری کرکوک که اخیرا منتشر شده است به همه نهادهای رسمی این استان دستور داده است که هیچ فرد مهاجری در کرکوک وجود ندارد همگی جز شهروندان  بومی کرکوک به حساب می‌آیند و نباید آنها را مهاجر خطاب کرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است افراد بومی کرکوک که همه اسناد رسمی آنها در دفاتر و ادارات رسمی کرکوک ثبت شده‌اند مهاجر نامیده نشوند.

دکتر احمد کرکوکی تصریح کرد من به این منظور بررسی‌های دقیقی انجام دادم و با مقامات بغداد تا حد وزیر مهاجرت و پناهندگی تماس گرفتم و براساس اختیارات و جایگاهی که از سوی مردم کرکوک به من محول شده است نامه سرگشاده‌ای را به سرپرست استانداری کرکوک ارائه دادم و در آن خطاب به این سرپرستی اعلام کردم شما در این نامه اشاره کرده‌اید که بر مبنای دستور شورای وزیران این نامه را نوشته‌اید لطفا اگر زحمتی نیست در صورت وجود چنین نامه‌ای از سوی شورای وزیران عراق به ما ارائه دهید در غیر این صورت نامه شما قابل قبول نیست این در حالی است که براساس تازه‌ترین آمار سازمان IOM (سازمان مهاجرت بین‌المللی) که یک نسخی از کپی آن در نزد من می‌باشد ۹۲۶۴۰ مهاجر  جنوب عراق در کرکوک ساکن هستند نه شما و نه مردم کرکوک نیز نمی‌توانید از این آمار بالا چشم پوشی کنید.

در این پیام آمده است دکتر احمد کرکوکی اعلام کرد خطاب به راکان جبوری گفتم اگر منظور شما افراد بومی کرکوک هستند که دارای اسناد رسمی ثبت شده هستند واقعا جای تعجب دارد در کجای دنیا صاحبخانه مهمان نامیده می‌شود! بر اساس پاسخ نامبرده این نامه باطل شده است و نامه ابطال متعاقبا منتشر خواهد شد.

کد خبر 2768085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha