وزیر نفت عراق: شرکت «سومو» تا کنون حتی یک بشکه نفت از جانب اقلیم کردستان تحویل نگرفته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ به گفته نماینده‌ای از فراکسیون جنبش نسل نو در جلسه روز شنبه آنها با وزیر نفت عراق عراق این وزیر در پاسخ به سوألاتی اعلام کرد تا کنون شرکت «سومو» حتی یک بشکه نفت از جانب اقلیم کردستان دریافت نکرده است و برخی از شرکت فعال در اقلیم کردستان درباره مشکلات موجود توصیه می‌کنند که به سوی تحکیم و استواری بین‌المللی حرکت کنید این موضوع مشکل اقلیم کردستان است.

به گزارش  کردرپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، آریان تاوگوزی نماینده جنبش نسل نو در مجلس عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد روز شنبه حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق گفت: «هیچ اطلاعاتی مبنی بر تولید و صادرات نفت اقلیم کردستان وجود ندارد و شرکت سومو نیز تا کنون حتی یک بشکه نفت از اقلیم کردستان تحویل نگرفته است».

به گفته این نماینده وزیر نفت عراق در ادامه گفته است که مشکلاتی که در خصوص مسئله نفت میان اقلیم کردستان و بغداد وجود دارند مربوط به مقدار هزینه برای تولید نفت است؛ در عراق بهای تولید هر بشکه نفت بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دینار عراقی می‌باشد و در اقلیم کردستان این مبلغ ۲۰۰۰۰ دینار تعیین شده است همچنین در عراق مبلغ یک دلار و بیست سنت برای حمل هر بشکه نفت در نظر گرفته شده است؛ اما در اقلیم کردستان مبلغ ۶ دلار برای این منظور تعیین شده است، این موارد برخلاف قانون بودجه عمومی هستند و عراق نمی‌توانند به آنها پایبند باشد.

وی تصریح کرد:وزیر نفت عراق در این جلسه افزود برخی از کمپانیهای نفتی فعال در اقلیم کردستان توصیه می‌کردند که به سوی تحکیم و ثبات بین‌المللی قدم بردارید این مشکل اقلیم کردستان است.

به گفته آریان تاوگزی در این جلسه معاون وزیر نفت عراق نیز اعلام کرد اقلیم کردستان به تیم های وزارت نفت عراق اجازه بازدید از تاسیسات نفتی خود را نمی‌دهد.

کد خبر 2768020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha