رنجیده ها از غیبت غایبین؛ نباید صحنه را واگذارند

همه عِده و عُده برای یک انتخابات حساس و پرشور آماده است تا در روز جمعه یکبار دیگر قدرت مردم در زمانی خاص به منصه ظهور برسد.

کرد پرس-  در این دوره از انتخابات در سطح کشور به طور کلی فضای انتخابات بازتر بود، اما این گشایش نگاه در سطح کشور با کم مهری برخی جریانات سیاسی مواجه شد.  

در مناطقی مانند کردستان قضیه متفاوت بود و  دستگاه های اجرایی و نظارتی تنگ نظرانه با کاندیداها برخورد کردند و سلایق و علایق بر حقایق برتری داشت و سبب گردید همه ظرفیت های موجود به میدان نیایند و به ناچار برخی افرادی که می توانستند  در گرمی بخشیدن به سرمای اسفند مفید باشند از حضور در عرصه انتخابات محروم شدند.

 غیبت غایبین انتخابات تا جایی ملموس است که حضور «حاضرین حاشیه دار» مشهود است.  اگر چه جمعی از غیبت غائبین رنجیده خاطرند و جمعی نیز از حضور غیر طبیعی برخی حاضرین در شگفتند اما هیچکدام دلیل بر کم اقبالی به صندوق آرا نخواهد شد.

 چه بسا همانند بازی فوتبال که تیمی 10 نفره می شود  و بازیکنان جور یک نفر اخراجی را متعصبانه می کشند در اینجا نیز باید جای خالی چند نفر در حوزه های سنندج و مهاباد را پر کنند و با استفاده از طرفیت  غائبین  حاضر، عرصه را برای تحولات بعدی آماده کنند.

روی دیگر سخن متوجه برخی مدیران است که علیرغم اطلاع از شرایط حساس کنونی همچنان تعلقات سیاسی خود را حاکم و جامعه را  از استفاده  همه ظرفیت ها محروم کردند. این نامهربانی با بعضی طرفیت های جامعه، در ذهن مردم باقی خواهد بود و مردم شرط بندی برخی ها را بر روی بازی از پیس باخته فراموش نخواهند کرد.

 هر چند که از انتخاب تا نشستن بر کرسی مجلس فرآیندی پیچیده است که به آسانی محقق نخواهد شد، اما کم مهری ها و کج رفتاری ها خللی بر پروسه صندوق رای نخواهد گذاشت و اتفاقا بر غائبین است که میدان را بسادگی واگذار نکنند، بلکه با حرکتی سیاسی فاتح معنوی میدان گشته تا بازی به ظاهر باخته را به بردی فاتحانه تبدیل کنند.

کد خبر 2767520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha