کاندیدای مجلس حداقل در مساجد وعده دورغ ندهند

سرویس کردستان- کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه بانه و سقز گفت:هدفم از شرکت در انتخابات این است که درد دل مردم را به مسئولین برسانم و البته قرار نیست کسی که کاندیدا می شود حتما در انتخابات رای بیاورد اما فرصتی برایش فراهم می شود و باید تلاش کند حرف دل مردم را بزند و مسئولین نیز بشنوند.

طاهر مونسی در گفت وگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: مسئولین باید آگاه باشند، مردم مشکلات فراوانی دارند و در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند. مسئولین کشوری دیواری دور خود کشیده اند و تنها مسئولین شهرستانی می توانند آنها را ببینند و مردم نمی تواند آنها را ببینند و مسئولین محلی هم اجازه ندادند که مردم با آنها ملاقات کنند.

مونسی با بیان اینکه تربیون کاندیداها فرصت را برای بیان مشکلات مردم فراهم می کند گفت: من از طریق این تریبون خواستم حرف دلم مردم سقز و بانه را بزنم.

وی خاطر نشان کرد: نبود کارخانه های تولیدی بزرگ باعث شده جوانان ما از فرصت های که این واحدها فراهم می کنند محروم بمانند.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مرزنشینان در شهرهای سقز و بانه گفت: با توجه به گرانی که دامن گیر جامعه شده روز به روز مشکلات مردم بیشتر می شود البته مشکلات اقتصادی این منطقه تنها با فعالیت مرزها حل نمی شود. چندین سال است درآمد مرزها تنها برای دولت بوده و مسئولین هم نتوانستند بخشی از این درآمدها را برای منطقه جذب کنند حتی برای جاده های منتهی به مرز نیز نتوانستند از این درآمدها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تمام نماینده های دوره های گذشته مسجد را به پایگاه تبلیغاتی خود تبدیل کردند. البته مسجد برای مراسم های خاص استفاده می شود و قرار نیست نماینده ها در این مکان مقدس وعده های دروغین به مردم بدهند .

مونسی اظهار داشت: نماینده های دوره های گذشته منت سر مردم می گذارند و تمام خدماتی را که دولت به مردم ارائه می دهد به نام خود ثبت می کنند و ادعا دارند مثلا خدماتی مانند بیمارستان، مدرسه و جاده جزء خدمات دولت است و ربطی به نمایندگان ندارد دولت وظیفه دارد این امکانات را برای مردم فراهم کند.

وی ادامه داد: نماینده وظیفه دارد مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند باید با ارتباط با سرمایه گذاران آنها را برای سرمایه گذاری در منطقه جذب کند و برای جوانان اشتغال ایجاد کنند اگر این شرایط فراهم شود هیچ کس حاضر نخواهد شد در مرزها کولبری کند.

این کاندیدا مجلس دوازدهم در حوزه سقز و بانه اظهار داشت: نمایندگان دوره های قبل در اجرای طرح های سرمایه گذاری سهم خواهی و باجگیری از سرمایه گذاران کردند البته در برخی جاها چنان به مردم گفتند که دولت نمی خواهد در کردستان سرمایه گذاری کند.

وی اضافه کرد: البته که چنین چیزی صحت ندارد و دولت تلاش می کند که بیکاری را کاهش دهد و سرمایه گذاران در این منطقه سرمایه گذاری کنند که این کار هم در شهرک صنعتی بانه انجام شده و واحدهای تولیدی راه اندازی و جوانان جویای کار را جذب کردند.

مونسی با اشاره به راهکارهای حل مشکلات اقتصادی منطقه گفت: برای حل مشکلات نمایندگان باید بر اجرای طرح های تولیدی نظارت درست داشته باشند البته و باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب و امکانات و شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم کند و مسئولین محلی هم باید در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود: متاسفانه صدها خانواده از مرزها آسیب دیدند و زن و فرزندان بدون سرپرست ماندند که آسیب ها به دلیل نبود شغل پایدار و نبود فرصت های شغلی اتفاق می افتد.

مونسی با اشاره به اجرای طرح منطقه آزاد- تجاری بانه- مریوان یاد آور شد: اگر نماینده دوره های قبل سرمایه گذاران جذب این منطقه می کردند مشکل معیشتی جوانان بانه و سقز حل می شد البته با توجه به روند افزایش جمعیت روز به روز مشکلات بیشتر می شود

وی خاطر نشان کرد: نماینده در چهار سال نمایندگی نباید تنها به فکر پر کردن جیب خود باشد در زمان انتخابات با مردم هستند اما بعد از آن به مردم پشت می کنند.

این کاندیدای مجلس دوازدهم سقز و بانه اظهار داشت: طرح های مانند منطقه آزاد که در مجلس تصویب و تایید شدند برای اجرای آنها هیچ کاری نشده و و همچنان در بلاتکلیفی هستند.

وی بیان کرد: نماینده باید نقش نظارتی داشته باشد و بودجه و اعتبارات را برای منطقه جذب و بر چگونگی هزینه این اعتبارات نظارت کنند.

مونسی گفت: متاسفانه نماینده های دوره های قبل تنها به فکر خود و اطرافیان خود بودند و در بسیاری از مسائل نیز سکوت کردند و مردم نیز نسبت به وعده های دروغین نمایندگان دلسرد و نگران هستند و این نوعی بی اعتمادی در جامعه نسبت به آنها ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اگر عملکرد نماینده این دوره که انتخاب می شود مانند دوره های قبل باشد دوره های آینده مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد باید نماینده ها چهار سال نمایندگی را مانند عبادت بداند نه فقط به فکر پر کردن جیب خود باشد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولین باید شعاع و نترس باشند و در صورت که توان حل مشکلی را دارند باید بدون ترس و نگرانی مشکل را حل کنند.

وی در پایان گفت: در صورت که یک مسئول کشوری به منطقه سفر می کند باید نماینده افراد معتمد از اقشار مختلف را جمع کند و زمینه دیدار چهره به چهره آنها را فراهم کنند و مشکلات را بیان و راهکار ارائه دهند.

کد خبر 2767494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha