برنامه اصلی ام شناساندن ظرفیت های انسانی کردستان به حاکمیت است/ نیروهای نخبه کُرد باید در مراکز ملی کشور نقش آفرینی کنند

حاج عطا احمدی، نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، بر این باور است،کردستان نیازمند نماینده ای است که ظرفیت ها و توانمندی های انسانی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استان را بشناسد و از چنان نفوذ و مقبولیتی هم برخوردار باشد که بتواند زمینه را برای نقش آفرینی این نیروهای انسانی در رده های بالای حکمرانی فراهم کنند.

این نامزد انتخابات مجلس در گفتگویی با خبرگزاری کرد پرس با بیان اینکه با اصرار و دعوت برخی گروه های مرجع در استان برای این دوره کاندیدا شده است، می گوید: به عنوان کسی که حاکمیت نظام جمهوری اسلامی را دوست دارم و دهه ها در عرصه های مختلف صادقانه خدمت کرده ام، اکنون می خواهم میان حاکمیت و مردم کردستان نوعی آشتی برقرار کرده و زمینه را برای بهره گیری درست و منطقی از ظرفیت های کردستان برای توسعه آبادانی استان و کشور فراهم کنم.

آقای احمدی با بیان اینکه متاسفانه اعتراضات و اتفاقات سال گذشته همه ما را دلشکسته و غمگین و خانواده های بسیاری از دو طرف را داغدار کرد، می گوید: در این اتفاقات به مردم کردستان ظلم شد.

او با اشاره به برخی نگاه های غلط به مردم کردستان از جمله ناامنی در کردستان و مباحثی مانند «تجزیه طلبی» و.... می افزاید: این نگاه ها در حالی است که در راس حاکمیت چینن دیدگاهی در مورد کردستان به هیچ وجه وجود ندارد. مردم کردستان مردمانی خوش قلب و وطن دوست هستند که در طول سال ها و قرن ها پاسدار مرزهای این کشور بوده اند و برای حفاظت از این کشور هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده اند و اکنون حق شان است که از حاکمیت درخواست های به حق و بجایی داشته باشند.

آقای احمدی با بیان اینکه بنده به صحنه انتخابات آمده ام که در صورت اعتماد مردم و راهیابی به مجلس با توجه به جایگاه مجلس شورای اسلامی زبان گویای این مطالبات بحق باشم، می گوید: بارها از بزرگانمان شنیده ایم و از جمله مرحوم ملا مصطفی بارزانی که گفته اند «کُرد هر جای جهان باشد ایرانی است» و ما از این ایرانی بودن در ایران سهمی که باید و شاید را نبرده ایم و اکنون وقت آن رسیده است که سهم خود را مطالبه کنیم.

او می افزاید: چرا نباید دو نفر از نخبگان کُرد در مراکز مهم تصمیم گیری از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شورای تبلیغات اسلامی و.... حضور داشته باشند؟ نماینده مردم در مجلس باید این مطالبات را پیگیری کند و این یکی از برنامه های مهم  من است.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غیر از ریاست جمهوری، بر اساس قانون کُردها و سایر اقوام هیچ محدودیتی برای قرار گیری در جایگاه های دولتی ندارند، می گوید: پس چرا در دولت ما نباید وزیر و معاون رییس جمهور و معاون وزیر کرد داشته باشیم؟ یکی از مطالبات مردم این است و در صورت تحقق می تواند در توسعه و آبادانی استان مفید باشد و از سوی دیگر هم حاکمیت از قابلیت های مهم  نخبگان کُرد استفاده کند.

کد خبر 2767299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha