۱۸۷ نفر نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در کردستان شدند

دبیر ستاد انتخابات کردستان گفت: با اعلام نتایج نهایی تایید صلاحیت ها، شمار نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۸۷ نفر اعلام شد.

به گزارش کرد پرس، محمد رضایی گفت: بعد از تجدید نظرهایی که صورت گرفت ۶ نفر دیگر امروز به تعداد قبلی اضافه شد و تعداد نامزدهای مجلس دوازدهم در استان به ۱۸۷ رسید که ۵۷.۳۶ درصد کل داوطلبان ثبت نامی استان را شامل می شود.

وی افزود: تعدادی از نامزدها از ادامه روند انتخابات انصراف داده و یا از حوزه انتخابی خود خارج شده و اقدام به جابجایی کرده و تعدادی نیز به شمار نامزدها اضافه شدند.

دبیر ستاد انتخابات کردستان اظهار کرد: با این حساب، به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان کردستان ۳۱ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

رضایی درباره تعداد نامزدها به تفکیک حوزه های انتخابیه، ادامه داد: در حوزه انتخابیه بیجار ۳۴ نفر معادل ۵۹.۶۴ درصد، در حوزه انتخابیه سقز و بانه ۱۹ نفر شامل ۵۴.۲۸ درصد، در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۶۰ نفر معادل ۵۵.۵۵ درصد، در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۳۶ نفر معادل ۵۸.۰۴ درصد و در حوزه مریوان و سروآباد ۳۸ نفر معادل ۵۷.۳۶ درصد به عنوان نامزدهای نهایی مورد تایید شورای نگهبان اعلام شده و از ساعت ۱۲ بامداد پنجشنبه سوم اسفند مجاز به آغاز تبلیغات رسمی هستند.

کد خبر 2767192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha