احتمال ادغام نیروهای دو حزب اصلی اقلیم کردستان در سال 2026

نشریه ای آر آر استونی در گزارشی از وضعیت حضور نیروهای این کشور در اقلیم کردستان ادعا کرد : احتمال نهایی شدن ادغام دو نیروی نظامی حزب دموکرات کردستان اتحادیه میهنی در سال 2026 وجود دارد.

نشریه ای آر آر کشور استونی در گزارش خود از سفر آلار کاریس، رئیس جمهور این کشور به اقلیم کردستان و دیدار او با نیروهای نظامی این کشور در اقلیم کردستان نوشت: نیروهای این کشور که به منظور آموزش نیروهای پیشمرگ در این منطقه از عراق مستقر شده اند نسبت به تشکیل یک نیروی نظامی واحد در اقلیم کردستان خوشبین هستند.

بر اساس گزارش این نشریه یکی از مشکلات اصلی نیروهای این کشور در آموزش و ارائه مشاوره نظامی به نیروهای نظامی اقلیم کردستان اختلافات میان حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی است که بر این منطقه حکمرانی می کنند.

 ای آر آر درباره علت تحقق ایجاد یک نیروی واحد نظامی در اقلیم کردستان نوشت اختلافات این دو حزب تاکنون مانع اصلی برای ایجاد نیروی واحد پیشمرگ بوده است.

مقامات ارشد نظامی استونی در اقلیم کردستان به این نشریه گفته اند انتظار دارند روند ایجاد نیروی نظامی متحد و ادغام واحدهای نظامی وابسته به حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در سال 2026 تکمیل شود.

کشور استونی از آغاز نبرد نیروهای کرد با داعش در سال 2014 حدود 90 نیروی نظامی در عراق و اقلیم کردستان مستقر کرده است. نیروهای نظامی استونی در اربیل مستقر شده و به آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ مشغول هستند.

کد خبر 2766105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha