صادرات کالا از گمرک سومار 51 درصد رشد کرد

سرویس کرمانشاه _ ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از رشد ۵۱ درصدی ارزش و افزایش ۳۲ درصدی وزن کالاهای صادراتی در نه ماهه سالجاری از گمرک سومار خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه بیان کرد: در نه ماهه  سالجاری از طریق گمرک سومار  ۵۷۸ میلیون و ۲۵۹ هزارو ۱۰۰ دلار کالای صادراتی به وزن ۱ میلیون و ۲۶۱ هزارو ۲۷۱ تن به خارج از کشور صادر شده است که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۱ درصد و از لحاظ وزن ۳۲ درصد افزایش داشته است.

علی اصغر عباس زاده در ادامه با اشاره به اینکه این میزان کالاهای صادراتی از گمرک سومار شامل صادرات کالاهای اظهار شده در آن گمرک و همچنین کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشوراست که از طریق آن گمرک به عراق ارسال می شود است، افزود: ۲۳۳ میلیون و ۸۳۵ هزارو ۸۱۳ دلار آن به وزن ۴۳۶ هزار و ۵۹۷ تن کالاهای اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۱۳۲۴ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۱۱۸۹ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را ۳۴۴ میلیون و ۴۲۳ هزارو ۲۸۷ دلار به وزن ۸۲۴ هزارو ۶۷۴ تن عنوان کرد و افزود این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل از لحاظ ارزش ۶ درصد و از نظر وزن ۱۱ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، مصنوعات پلاستیکی و عمده کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را کاشی، تخم مرغ، میلگرد آجدار، عایق رطوبتی، لبنیات، شیشه جام عنوان کرد.

کد خبر 2765312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha