قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ایلام تشکیل خواهد شد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست شورای اطلاع رسانی دولت از تشکیل قرارگاه رسانه ای انتخابات در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: مبنای کار انتخابات حول چهار محور سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات است و اگر روی هر یک از این مولفه ها به عنوان یک سوژه کار رسانه‌ای انجام شود، در میزان مشارکت اثرگذار خواهد بود.

او گفت: مصادیق کاندیدای اصلح، استفاده از مفاهیم قرآنی، ایجاد زمینه معرفی و مناظره نامزدهای انتخابات و... همه و همه بسترساز افزایش مشارکت را فراهم می‌کند.

استاندار ایلام تاکید کرد: دشمنان داخلی و خارجی نظام بر کاهش مشارکت مردم در انتخابات سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از آن به عنوان کاهش مقبولیت یاد می‌کنند که ما وظیفه داریم با روشنگری نگذاریم این اتفاق بیفتد.

بهرام نیا یادآور شد: امروز دستمان در استان ایلام از نظر سامانه گرمسیری، تونل کبیرکوه، پروژه‌های حوزه انرژی و دیگر پروژه‌های آماده افتتاح پر است و می‌تواند دستمایه تولید محتوا و امیدآفرینی قرار بگیرد.

او گفت: مانند اربعین قرارگاه رسانه‌ای انتخابات با در نظر گرفتن حضور همه سلایق و دیدگاهها و پوشش حداکثری انتخابات و تبیین مسائل مربوط به آن تشکیل می‌شود.

قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ایلام تشکیل خواهد شد

فرشید زرگوش دبیر ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست عنوان کرد: اولین فرایند انتخابات مجلس از مردادماه آغاز شد، یعنی پیش ثبت نام بود که ۴۴۲ نفر کار پیش ثبت نام را انجام دادند.

وی افزود: در مرحله ثبت نام اصلی این تعداد به ۲۲۹ نفر و نهایتاً پس از هیأت‌های اجرایی ۱۵۵ نفر در هر دو حوزه انتخابیه استان تأیید صلاحیت شدند.

وی ضمن بیان اینکه هم اکنون در مرحله هیات نظارت استان هستیم که نتایج آن ۱۴ دی ماه اعلام می شود، خاطرنشان کرد: شعب احداث رأی در استان ساماندهی شده و ۶۳۳ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده است.

قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ایلام تشکیل خواهد شد

امیرحسین بهرامی مدیرکل حوزه استاندار ایلام نیز در این نشست عنوان کرد: دشمنان و افرادی که هدفشان کاهش مشارکت مردم در انتخابات است فعالیت خود را در فضای رسانه و مجازی شروع کرده و روش آنها پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است.

افزایش مشارکت در انتخابات به چند مولفه بستگی دارد، یکی بحث سلامت انتخابات، دیگری امیدآفرینی و سومین مولفه رقابت انتخاباتی است و در راستای سلامت انتخابات در استان ایلام برخورد با مدیرانی که به نفع یا ضرر کاندیداها در انتخابات شرکت کنند آغاز شده است و این امر به سلامت انتخابات کمک شایانی خواهد کرد و استانداری مصمم به اجرای آن است.

امیدآفرینی و رقابت انتخاباتی کاندیداها به وسیله رسانه ها، دانشگاهها، تریبون داران، صدا و سیما و جریانات سیاسی کلید خورده و به اوج خود می رسد.

پیشنهاد می شود که علاوه بر اصحاب رسانه، مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران روابط عمومی دستگاهها نیز در قرارگاه رسانه ای انتخابات فعال باشند و در حوزه تشریح و تبیین عملکردهای خود جهت امیدآفرینی در جامعه و همچنین جهت تبلیغ در جامعه هدف خود، ورود موثر داشته باشند.

کد خبر 2764769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha