بسیاری از نمایش های جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر خیابانی نیستند

داور شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: بسیاری از نمایش هایی که در این جشنواره می بینم تئاتر خیابانی نیستند، اینکه آیا تماشاگرها قصه ها را متوجه می شوند، همه و همه در جشنواره تئاتر خیابانی اهمیت دارد.

محمودرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: کلیت برگزاری این نوع جشنواره ها بیشتر از هر اتفاقی به روحیه مردم کمک می کند، علیرغم تمام کمبودهای موجود و کج سلیقگی هایی که در مدیریت های فرهنگی وجود دارد این جشنواره ها به میزانی انرژی به مردم می دهد که واقعا می توانیم بگویم هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آن شود.

وی اظهار کرد: در تئاتر خیابانی، می رویم در معبر و خیابانی که تماشاگر در آن قرار دارد پس باید به نحوی کار کنیم که تماشاگر به ما اعتماد کند و بپذیرد.

داور شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در مورد اجراهای این دوره جشنواره، افزود: ترجمه های غلط داریم ترجمه هایی که می گویند بعضی از کارها برای خیابان هستند و برخی از کارها در خیابان هستند ولی می توانند برای خیابان ها نباشند.

رحیمی ادامه داد: بسیاری از کارهایی که در این جشنواره می بینم تئاتر خیابانی نیستند، اینکه آیا تماشاگرها قصه ها را متوجه می شوند همه و همه در جشنواره تئاتر خیابانی اهمیت دارد.

داور شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان بیان کرد: تماشاگران ما در مریوان برعکس نمایش های صحنه ای که تئاتری ها تنها مخاطبین هستند، مردم هستند و از همین رو باید اجراها به گونه ای باشد که برای هر رده سنی و هر فردی قابل درک باشد.

وی اظهار کرد: تئاتر خیابانی مریوان بی شک جز مهم ترین اتفاقات تئاتری کشور است، شاید جز سه چهار تای اول در جشنواره های کشور باشد و در تئاتر خیابانی ایران به عقیده بنده جایگاه اول را دارد و حتی از تئاتر خیابانی تهران مهیج تر است.

داور شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: مریوان با این فضاها که در اختیار اجراها قرار می دهد به عقیده بنده جز اولین هاست و بابت زنده نگه داشتن تئاتر خیابانی دست تک تک مردم کردستان را می بوسم.

رحیمی ادامه داد: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان باید به یک ثبات بین المللی برسد در حال حاضر این ثبات را ندارد سال های سال است به خاطر این نبود ثبات لطمه می خوریم این عدم ثبات لطمه زیادی به این جشنواره های بین المللی وارد می کند.

وی یادآور شد: مریوان را زمانی می توانیم به عنوان پایتخت تئاتر کشور بشناسیم که اجراها به ایام جشنواره خلاصه نشود و حداقل هر هفته و هر ماه در سال تئاتر خیابانی در آن اجرا شود.

کد خبر 2762187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha